۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 766253

فرماندار شهرستان رشت گفت: آمار بستری های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ مربوط به شهرستان رشت افزون بر ۱۶ درصد کاهش یافته است.

عقب نشینی ۱۶ درصدی کرونا در رشت

به گزارش قدس آنلاین، علی فتح اللهی امروز  در جلسه ستاد کرونا شهرستان رشت اظهار داشت: شمار مبتلایان کرونا بستری در بیمارستان های رشت از یک هزار و ۷۷ نفر  هفته گذشته به ۹۲۶ بستری در زمان حاضر رسیده است.

وی با اشاره به کاهش آمار روزانه بستری های مبتلا به کرونا شهرستان رشت اضافه کرد: بستری های روزانه از ۱۸۶ نفر هفته گذشته به تعداد ۱۴۰ نفر در روز رسیده ضمن اینکه آمار فوتی ها نیز از ۲۳ نفر به ۱۷ نفر رسیده است، به این ترتیب شاهد سیر نزولی بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان هستیم.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان رشت نیز به بالای ۵۰ درصد رسیده، خاطر نشان کرد: توجه مردم به هشدارهای بهداشتی و افزایش رعایت پروتکل ها یقین به روند نزولی بیماری کووید ۱۹ کمک می کند.

وی با اشاره به نظارت در رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا افزود: هفته گذشته به یکهزار و ۴۲۷ واحد صنفی تذکر و به ۳۴۴ واحد تعهد کتبی ارایه شد ضمن اینکه ۵۲ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل ها پلمب شد.

فتح اللهی در بخش دیگری از سخنانش درباره روند واکسیناسیون در شهرستان رشت گفت: در فاز دوم راه اندازی مراکز واکسیناسیون با همکاری و همراهی سپاه پاسداران ۲۳ پایگاه در مساجد فعال خواهیم کرد که با افزایش این تعداد پایگاههای جدید، تعداد مراکز واکسیناسیون در شهرستان رشت به ۵۰ پایگاه می رسد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۹۰ هزار دوز واکسن به گروه های هدف در شهرستان رشت تزریق شد، بیان داشت: از این تعداد ۱۹۵ هزار دوز در مرحله اول و ۹۵ هزار دوز در نوبت دوم تزریق شد.

فرماندار شهرستان رشت با قدردانی از نیروهای سپاه و بسیج در ارایه خدمات به بیماران کرونایی اظهار داشت: شاهد حضور بسیجیان مومن و انقلابی در ۵ بیمارستان سطح شهر برای خدمت رسانی به این بیماران هستیم.

شهرستان رشت در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد

تماس با قطرات تنفسی فرد آلوده به کرونا یکی از راه های اصلی ابتلا به ویروس کرونا است، این قطرات تنفسی از طریق سرفه، عطسه و صحبت کردن و حتی تنفس معمولی انتشار می یابد بنابر این رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک که بارها به آن توصیه شده برای پیشگیری از ابتلا بسیار مهم و تاثیر گذار است.

کرونا در دنیا تاکنون ۶ جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا،  گاما، دلتا و لامبدا واتا داشته و دلتا یکی از  نسخه های جهش یافته این ویروس است، به گفته متخصصان سویه دلتا حداقل ۲ تا سه برابر نسبت به سویه‌ ووهان مسری‌ تر است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.