توفان سهمگین آیدا همزمان با ورود به خشکی موجب آسیب خطوط انتقال نیرو و قطع برق بیش از یک میلیون نفر از شهروندان آمریکایی شد.

توفان آیدا یک میلیون آمریکایی را در تاریکی فرو برد

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌ها امروز خبر دادند که توفان درجه ۴ آیدا ساعاتی پیش با تندبادهایی با سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت به خشکی زد و سواحل ایالت لوئیزیانا را با وجود کاهش شدتش به درجه ۲ دستخوش سیلاب‌های کم‌سابقه ساخت.

دقیقاً ۱۶ سال پیش در چنین روزی توفان کاترینا ایالت لوئیزیانا را درنورد دید و بیش از یک هزار و ۸۰۰ کشته و میلیون‌ها بی‌خانمان در ایالات ساحل خلیج مکزیک بر جای گذاشت.

گرچه تاکنون تنها یک مرد ۶۰ ساله بر اثر سقوط درخت جان باخته، ولی برق تمامی اهالی شهر نیو اورلئان و نزدیک به یک میلیون نفر از ساکنان ایالات لوئیزیانا و می سی سی پی قطع و ۹۵ درصد از تولید نفت خلیج مکزیک متوقف شده است.

به گفته مقام‌های محلی، تندبادهای آیدا آنچنان سهمگین بود که جریان رودخانه می سی سی پی را معکوس ساخت.

توفان آیدا یک میلیون آمریکایی را در تاریکی فرو برد

کاخ سفید دیشب (۸ شهریور) اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا وضعیت لوئیزیانا را یک «فاجعه بزرگ» اعلام و دستور داد تا کمک‌های دولت فدرال برای کمک به بازسازی مناطق آسیب دیده از توفان آیدا ارسال شود.

بایدن پیشتر در سخنانی گفت که آیدا تهدیدی برای زندگی مردم این کشور است و تخریب ناشی از آن به احتمال زیاد بسیار گسترده و فراتر از سواحل این کشور خواهد بود.

توفان آیدا با وزش تندباد، بارندگی شدید و بالا آمدن سطح آب همراه بوده و موجب شده تا هزاران نفر از ساکنان ایالت لوئیزیانا خانه‌های خود را ترک کرده و به خارج از این ایالت پناه برند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.