مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: با اقدامات انجام گرفته سیستم گرمایشی بیش از یکهزارو ۲۹ مدرسه در قالب سه هزارو ۸۵۸ کلاس درس استانداردسازی شده است و هم اکنون می توان گفت مدارس استان با بخاری های نفتی و غیرنفتی بدون استاندارد خداحافظی کرده‌اند.

مدارس زنجان بخاری نفتی و غیرنفتی بدون استاندارد ندارد

به گزارش قدس آنلاین، جهانگیر صفری با اشاره به دستاوردها و اقدامات شاخص اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان از سال ۹۲ تاکنون افزود: تخریب و احداث بیش از ۲۱۱ مدرسه تخریبی و مقاوم سازی بیش از ۴۰ باب مدرسه نیازمند به مقاوم سازی در سطح استان از جمله کارهای انجام گرفته طی مدت یاد شده بوده است.

وی اضافه کرد: در این مدت شاخص سرانه فضاهای آموزشی استان از ۴.۸ سال در ۹۲ به ۶.۱ سال در سال گذشته که اقدام مهم محسوب می شود  که در این راستا  آموزشگاه حیات طیبه با زیربنای بیش از هشت هزار  ۲۰۰ مترمربع شهرستان زنجان برای ارائه خدمات آموزشی مورد نیاز به گروههای هدف افتتاح شد.

این مسوول، ادامه داد:  احداث و تحویل ۱۶۷ پروژه با بیش از ۸۷۲ کلاس درس به زیربنای ۱۴۴ هزار و ۱۱۵ مترمربع با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۱۶۵ میلیارد ریال در سطح استان زنجان از دیگر فعالیت های این اداره کل در مدت یاد شده بوده که از این تعداد ۸ پروژه در هفته دولت امسال افتتاح خواهد شد.

وی اظهار داشت:  از سال ۹۶ تاکنون ۸۵ پروژه با ۴۸۰ کلاس درس و اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال در سطح استان به بهره برداری رسیده است که از این تعداد ۲۳ پروژه با ۱۱۰ کلاس درس، جزو پروژه های نیمه تمام و رها شده بودند که در سه سال اخیر تکمیل شدند.

به گفته  مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان  طی چهار سال گذشته نیز  اقدامات لازم موجب شده است امروز مدارس تخریبی استان به ۲.۹ درصد و مدارس نیاز به مقاوم سازی ۱۹.۳ درصد برسد.

وی یادآوری کرد: با توجه به رشد اعتبارات ملی در سال های اخیر از مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال  در سال ۹۶ به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۹ رسید و با انجام اقداماتی با مدارس خشتی و گلی در سطح استان خداحافظی کردیم.

صفری خاطرنشان کرد: تخریب و احداث بیش از ۱۵۵ مدرسه تخریبی و مقاوم سازی بیش از ۴۰ باب مدرسه نیازمند به مقاوم سازی در سطح استان از جمله اقداماتی بود که در دولت دوازدهم در استان انجام گرفت  بنابراین امروز مدارس تخریبی استان ۲.۹ درصد و مدارس نیاز به مقاوم سازی ۱۹.۳ درصد است و همچنین در طی این چهار سال ۱۰ مدرسه سنگی تخریب و از نو ساخته شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.