مدیر کارگروه پروژه طراحی و راه اندازی قطار ملی مترو، که فروردین ماه امسال از آن رونما شد، گفت: فرآیند اخذ تاییدیه فنی و استانداردهای بین‌المللی قطار ملی مترو وارد مرحله اجرایی شده است.

فرآیند اخذ استانداردهای بین‌المللی قطار ملی مترو آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کارگروه پروژه طراحی و راه‌اندازی قطار ملی مترو در این زمینه گفت: شرکت مشاور اروپایی که مسئولیت بررسی استانداردهای بین‌المللی قطار ملی مترو را بر عهده دارد، به همراه شرکت مشاور همکار ایرانی خود، فرآیند مذکور را پیگیری خواهند کرد.

سید کاظم طاهرزاده افزود: پس از برگزاری مراسم رونمایی رسمی از قطار ملی مترو در فروردین ماه سال جاری که پروژه‌ای با عمق داخلی سازی ۸۵ درصد بود و ظرف ۱۸ماه به ثمر نشست، با استعلام از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از شرکت‌های مشاور خارجی که مورد تایید این نهاد بود، مشخص و مراحل مربوط به مذاکره و عقد قرارداد با آن شرکت در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اکنون با نهایی شدن قرارداد مشاوران خارجی و ایرانی مذکور، عملاً فرآیند اخذ تاییدیه فنی و استانداردهای بین‌المللی قطار ملی مترو وارد مرحله اجرایی شده  و پیش‌بینی ما این است که حداکثر ظرف سه ماه آینده، بتوانیم گواهینامه‌های لازم را برای امکان سیر قطار ملی در یکی از خطوط شبکه مترو به دست آوریم.

 ساخت و طراحی یک رام قطار ۷ واگنه که به قطار ملی معروف است در راستای ماده ۵۸ قانون برنامه ششم با حمایت حمایت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، صندوق شکوفایی و نوآوری در مدت ۱۸ ماه صورت گرفت.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.