۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 766287

هشتمین جلسه کارگروه VAR (کمک داور ویدئویی) امروز در سالن اجتماعات روابط عمومی فدراسیون فوتبال برگزار شد.

سیستم (VAR) در ایران کلید خورد

به گزارش قدس آنلاین، هشتمین جلسه کارگروه کمک داور ویدئویی با حضور مشاور فناوری اطلاعات ریاست و روسای دپارتمان های بین الملل و حقوقی، سرپرست کمیته مسابقات، نمایندگان دپارتمان های داوری و بازاریابی امروز یکشنبه هفتم شهریورماه ساعت ۹ صبح در سالن کنفرانس فدراسیون فوتبال برگزار شد و در آن موارد زیر مطرح شد:

۱- معیارهای ۱۱ گانه مقایسه STP ها و ضرایب آنها مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و به تصویب نهایی رسید.

۲- متن پیشنهادی دپارتمان حقوقی درخصوص فراخوان دعوت از شرکت های داخلی برای مشارکت در راه اندازی VAR توسط رییس این دپارتمان(فاطمه گلستانی نیا) قرائت شد و به تصویب حاضرین رسید.

اعلام شرایط اختصاصی شرکت در فراخوان سامانه کمک داور ویدئویی (VAR)

 متن فراخوان به شرح زیر است:

مهلت فراخوان: از تاریخ ۸ شهریور ماه ۱۴۰۰ لغایت ۱۶ شهریور ماه ۱۴۰۰

- شرایط عمومی شرکت در فراخوان سامانه کمک داور ویدئویی (VAR) به­ شرح ذیل می­باشد:

متقاضی شرکت در فراخوان بایستی:

مجوز FIFA را در راه­ اندازی سیستم کمک ­داور ویدئویی ارائه نماید یا نمایندگی رسمی از یکی شرکت­های مورد تایید فیفا را در زمان ارسال مدارک دارا باشد. (به­ شرط تایید مدرک در محل اعطای نمایندگی توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران، به­ همراه ترجمه رسمی)

تبصره: در صورت فقدان نمایندگی مذکور در بند ۱، به شرکت متقاضی مهلت ۷ روز کاری (۷ روز بعد از انقضای مهلت فراخوان)  جهت اخذ نمایندگی اعطا می­گردد.

سرمایه ثبتی بالای ۱۰۰ میلیارد ریال داشته باشد.

حد اعتباری بالای ۱۰۰ میلیارد ریال داشته باشد.

مستندات عدم بدهی مالیاتی خود را ارائه نماید.

فاقد محکومیت قضائی موثر باشد.

دارای مجوز پدافند غیرعامل باشد.

حداقل ۳ پروژه موفق در حوزه پردازش تصویر به­ همراه رضایت­ نامه مشتری داشته باشد.

سابقه­ ی اجرایی پروژه ملی/بین­ المللی موفق داشته باشد.

توانایی پیاده­ سازی یک نمونه موفق و مطابق با استانداردهای فیفا در ابعاد زمین براساس شرایط تخصصی اعلامی، در محدوده زمانی کمتر از یک ماه را داشته باشد.

یک DEMO حداقل سه دقیقه­ ای از تجهیزات و نحوه کارکرد ارائه نماید.

بدیهی ا­ست هریک از شرکت­های متقاضی بایستی  واجد تمام موارد ۱۰ گانه­ی فوق باشند و عدم وجود یک شرط، به منزله فقدان صلاحیت شرکت مزبور و محرومیت از بررسی­ های متعاقب می­باشد.

شرایط اختصاصی شرکت در فراخوان سامانه کمک داور ویدئویی (VAR) به شرح ذیل می­باشد:

مالکیت و در اختیار داشتن حداقل الزامات راه ­اندازی و استقرار سیستم کمک ­داور ویدئویی طبق استانداردهای FIFA به شرح ذیل:

۱.Video Operation Room (VOR): تجهیز اتاق عملیات ویدئویی در استادیوم تعیین شده از سوی فدراسیون.

۲.ارائه دهنده سیستم (STP) بایستی دسترسی مستقیم به فیدهای تمامی دوربین­ ها داشته باشد. برای استفاده از VAR  بایستی حداقل هشت دوربین اصلی به­ شرح ذیل موجود باشد:

- دوربین خط آفساید و خط دروازه ۱۶ متری HD ۱۰۸۰P

- دوربین Super slow-motion  .

- دوربین Ultra slow-motion .

- دوربین Ultra high-definition .

خطوط آفساید مجازی Virtual Offside Lines : سیستم کمک ­داور ویدئویی باید قابلیت ایجاد خطوط آفساید مجازی را به­ صورت همزمان (Realtime) برروی تصاویر دوربین­ های آفساید داشته باشد.

۴.تجهیزات اتاق کمک­ داور ویدئویی به­شرح ذیل:

-حداقل شش عدد مانیتور لمسی

- حداقل دو عدد Tagging device  برای انتخاب تصاویر.

-حداقل دو عدد  Push to talk (PTT)برای ارتباط داور و کمک­ داور ویدئویی.

- حداقل سه عدد هدست با قابلیت ارتباط با هم.

- حداقل یک عدد دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صوت و تصویر.

ذخیره و نگهداری تصاویر: محل ذخیره و نگهداری تصاویر باید قابلیت ضبط،ذخیره و بازیابی تمامی تصاویر و فید تمامی دوربین ­ها را به­ صورت جداگانه و نیز فید پخش تلویزیونی بازی را در تمام طول بازی همراه صدا داشته باشد.

منطقه بازبینی داور در زمین بازی (RRA) Referee Review Area: مانیتور قابل استفاده در این منطقه باید قابلیت وضوح تصاویر در تمام شرایط آب­ و هوایی را داشته و نحوه نصب آن به ­گونه ای باشد که تمامی قوانین FIFA را در ارتباط با حفاظت از داور بازی رعایت کند.

سیستم ارتباطی داور و کمک ­داور ویدئویی: سیستم ارتباطی بین داور وکمک­ داور ویدئویی یک دستگاه فرستنده -گیرنده رادیویی دوطرفه است که بایستی قابلیت ضبط صدا را در تمامی طول بازی داشته باشد و با فشار دادن دکمه PTT آماده مکالمه گردد. سیستم ارتباطی باید برد استاندارد جهت ایجاد ارتباط واضح بین داور و کمک­داور ویدئویی را دارا باشد.

لازم به­ ذکر است این فراخوان صرفا به ­منظور شناسایی شرکت­های توانمند و علاقمند به­ همکاری با فدراسیون بوده و ارسال مدارک به این فدراسیون هیچ­گونه حقی برای شرکت­ کنندگان  ایجاد نخواهد کرد و هرگونه اقدام نهایی در خصوص انتخاب شرکت صرفا وفق پروتکل تعیینی FIFA درخصوص VAR  و همچنین طبق آیین­ نامه مالی و معاملاتی فدراسیون فوتبال خواهد بود. مهلت فراخوان ۷ روز کاری با احتساب روز انتشار است.

متقاضیان می­بایست تصویر واضح مدارک خود در فرمتpdf  را به یکی از دو ایمیل legal.affairs@ffiri.ir و fatemeh.golestaninia@ffiri.ir  ارسال نموده و رونوشت برابر اصل آن را به دپارتمان حقوقی فدراسیون تسلیم نمایند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.