مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: ۱۷ میلیارد ریال برای بیماران کرونایی نیازمند کمک نقدی و غیرنقدی در نظر گرفته شده است که این کمک ها در قالب بسته های معیشتی و خرید دارو انجام می گیرد.

اختصاص۱۷میلیارد ریال کمک نقدی به بیماران کرونایی نیازمند خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، مجید الهی راد اظهار داشت: این میزان کمک از سوی بنیاد مستضعفان به مناسبت گرامیداشت هفته دولت به کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی اهدا شده است.

وی گفت: به هریک از بیماران براساس توانایی مالی که خانواده ها دارند بین سه میلیون تا پنج میلیون ریال کمک می شود.

 وی افزود: همچنین امسال با اجرای طرح رزمایش ایران همدل در قالب طرح اطعام حسینی تاکنون بیش از ۱۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان توزیع شد که ارزش هربسته آن سه میلیون ریال شده است.  

مجید الهی راد با اشاره به سخنرانی و رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد طرح مواسات افزود: رزمایش ایران همدل در قالب این طرح در هفته دولت اجرا شد.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه خیران نیک‌اندیش می‌توانند برای مشارکت در طرح اطعام حسینی به‌صورت غیرحضوری کمک‌های خود را به دست نیازمندان برسانند، اظهار داشت: شماره‌گیری کد دستوری #۰۵۸*۸۸۷۷* و واریز وجوه نقدی به شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۶۱۰ امکان‌پذیر است.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دارد.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته و از هفته جاری وارد موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شده است.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون تمامی شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، مانه و سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم و  رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.