۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 766312

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تاکید می‌کند که عدالت در انتخاب تیم اعزامی به جهانی نروژ صددرصد رعایت شده است.

بنا: مگر پنجم المپیک بد است؟

به گزارش قدس آنلاین، محمد بنا در نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی که از صبح امروز (٨ شهریور) در محل فدراسیون کشتی برگزار شد، درخصوص انتقاداتی که درخصوص انتخاب ملی پوشان اعزامی به جهانی نروژ مطرح می‌شود، گفت: الان دو مسئله مطرح هست که یکی اینکه من باید پاسخگوی نتیجه المپیک باشم و دیگری فرآیند انتخاب ملی‌پوشان در جهانی 2021. المپیک که گذشت، سال‌های قبل هم گذشته، امروز مسئله فرایند انتخابی است. فرایند از دوره رسول خادم است و چرخه از دوره دبیر ولی من سال‌هاست شرایط خاص خودم را در ارتباط با انتخابی داشتم. فرآیند رسول خادم یک شکل است و چرخه علیرضا دبیر هم یک شکل و من شرایط خودم را دارم و صددرصد عدالت رعایت شده است.

وی تاکید کرد: کرونا بهانه نیست، اگر کرونا نبود مسابقات کشوری برگزار می‌شد. گرچه در این دو سال و نیم چند مسابقه را از دست دادیم اما دو جام تختی برگزار کردیم و مسابقات جهانی نورسلطان و انتخابی‌ها برگزار شد. ما دو تیم المپیکی و جهانی داشتیم، باید مسابقه برگزار می‌کردیم تا تیم جهانی نیز مشخص شود.

بنا گفت: مرحله اول انتخابی ما برای جهانی نروژ جام تختی بود که به هر استانی سهمیه خواست دادیم. حتی نفرات سوم هم کشتی گذاشتیم. 10 نفر اول شدند و قبل از این هم آسیایی قزاقستان را داشتیم که مدال آورانش کنار ماندند.

وی ضمن توضیح وزن به وزن چگونگی انتخاب نفرات، تاکید کرد: قبلا هم گفته بودیم هر کشتی گیری در جام تختی شرکت نکند شانس حضور در مسابقات جهانی را از دست می‌دهد و همین اتفاق هم افتاد.

بنا ادامه داد: در همه اوزان کشتی گیران در چرخه انتخابی تیم ملی حضور داشتند و یا مسابقه رودررو برگزار شد.

وی افزود: فلاح اگر ادعای انتخابی داشت بالی تبار که از او جلوتر است. ضمن اینکه ساروی از آنها جلوتر بود. امین میرزازاده، علی اکبر یوسفی و قاسمی منجزی را روی هم بگذاریم باز هم سنگین وزن‌های ما به آن توان نرسیدند که از سد لوپز و رضا کایالپ رد شوند. دوستان حرف عدالت را می‌گویند اگر فرایند است ما با مسابقه مستقیم به جایی نمی‌رسیم و این یک پروسه چند ماهه هست. نفرین هم برای من، برای من عزت و شرف کشورم از همه چیز مهم‌تر است.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد اینکه چرا تصمیماتش در خصوص چرخه انتخابی تیم ملی اطلاع رسانی نشد، تاکید کرد: کوتاهی روابط عمومی فدراسیون بوده، من کارم را انجام می‌دهم قبلا گفته شده بود هر کسی در جام تختی شرکت نکند، نمی‌تواند وارد تیم ملی شود.

بنا افزود: نجاتی در ٦٧ کیلو به صربستان می‌رود. اگر بعد از المپیک صحبت کنم شاید توجیه باشد اما باید بگویم او 15 روز قبل از اعزام به المپیک، غدد لنفاوی‌اش عفونت کرد و نتوانست تمرین کند. با نظر دکتر ساسان پنی سیلین تزریق شد و خیلی‌ها این موضوع را نمی‌دانستند.

بنا تاکید کرد: گرجستان با آن همه هزینه فقط یک مدال با خوش شانسی در سنگین وزن می‌گیرد، یا ترکیه یک مدال می‌گیرد. خود روسیه مگر موفق بود؟ اتحادیه جهانی امتیازها را اعلام کرد و ما دوم شدیم. چه کسی می‌گوید این تیم لندن است، چرا با تیم پکن مقایسه نمی‌کنید؟ تا زمانی که من مسئول فنی باشم نگاهم رو به جلوست و ما محکوم به نتیجه‌ایم. کدام یک از اینها پیر هستند، ما سه طلای المپیک گرفتیم و هر المپیک باید تن مان بلرزد که چند مدال پیش بینی می‌کنند. ما یک طلا، یک برنز و دو عنوان پنجمی در المپیک داشتیم. خیلی از فرنگی پرتوقع شدید؛ پنجم المپیک مگر بد است. بله، ما توقع‌مان از علی گرایی بیشتر بود، که حالا شرایط خاص خودش پیش آمد. ولی در کشتی با ژاپن باید برنده می‌شد، عملکرد فرنگی را به من نسبت ندهید که بعد بگویید بد است یا خوب است. همه چیزهایی که مثل عدالت و جوانگرایی می‌گویید انجام شده است.

بنا با اشاره به حضور پژمان درستکار  در تیم ملی کشتی آزاد گفت: واقعاً آقا پژمان کار بزرگی کرد و در این مقطع حساس سرمربیگری تیم ملی را قبول کرد. با نگاه بلندمدت می‌تواند خیلی موفق باشد. تو را به خدا با تیم‌های ملی همراهی کنید، ما همه از جنس کشتی هستیم. گاهی حرف‌هایی در فضای مجازی می‌بینم و این اثر منفی در ذهن بچه می‌گذارد. با این حرف و حدیث‌ها تخریب می‌شویم، ما اذیت می‌شویم. نزدیک 10 سال در تیم ملی بودم، ما کیسه‌ای ندوخته‌ایم. اگر ما اینجا نشستیم به خواست رئیس فدراسیون است نه علی دبیرِ رفیق درستکار.

وی افزود: من سالهاست ٧٧ کیلوی خودم را ندیدم، داریم زجر می‌کشیم. از شما حمایت می خواهیم. تیم ملی مگر می تواند 500 سرمربی داشته باشد. برای انتخاب سرمربی هم نظرسنجی می‌گذارند.

بنا گفت: من یادم رفت نتیجه درخشان آزاد و فرنگی جوانان را تبریک بگویم، این چشمه جوشان هیچوقت فروکش نمی‌کند. سرمربیان نوجوانان حق داشتند و به خاطر شرایط کرونا مسابقه برگزار نشد، اما جوانان عملکردی بهتر داشتند.

سرمربی تیم ملی در مورد شکست علی گرایی در المپیک اضافه کرد: موفقیت رضا گرایی به خودش مربوط است ولی شکست هر کشتی گیری به ما مربوط است. او رفته بود اول المپیک شود. علی برای برنز نرفته بود. ما دو، سه تا کشور را در سطح المپیک خارق العاده می‌دانیم مانند ژاپن و آمریکا. میدان المپیک بود، هر کسی کمتر اشتباه کند می‌برد، علی تمام تلاشش را کرد. من در مورد کشتی با لورنچ هنوز حرف دارم و کنده آخر می‌توانست ٤ امتیاز داشته باشد. یک زمین خوردن‌هایی در بالاترین میدان باعث می‌شود بالاتر بیاید. به ساروی گفتم برخلاف قاسم رضایی که با طلای المپیک شروع کرد و با برنز تمام کرد، تو با برنز شروع کردی و در المپیک بعدی طلا می‌گیری.

بنا در پاسخ به سوالی در مورد اعتراض دوباره سعید عبدولی تصریح کرد: سعید عبدولی کشتی گیر بزرگی بوده و قابل احترام، اما از او بزرگتر هم باید طبق شرایط به چرخه وارد شود. من به او گفتم به اردو بیا، آن زمان در تهران زندگی می‌کرد و گفت در خانه کشتی تمرین می‌کنم و به خانه می‌روم، درحالیکه منِ سرمربی تیم ملی هستم از اردو نمی‌روم، شرایط قرنطینه هست و نمی‌شود از اردو خارج شوی، با رئیس هیئتش صحبت کردیم که در جام تختی شرکت کند ولی نیامد. بزرگترین عشق و وظیفه من تیم ملی فرنگی است که از ما بالاتر است. او در اردو و مسابقات شرکت نکرد.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در مورد چرایی حضور نجاتی در وزن ٦٧ کیلوی تورنمت صربستان، گفت: نجاتی نگاهش المپیکی است، می‌خواهد سریع وارد وزن المپیکی شود. خودش خواست به ٦٧ کیلو بیاید، مسابقه بین المللی است، من از این تجربه‌ها زیاد دارم، کشتی‌گیر کشتی می گیرد، بعد کادرفنی تشخیص می‌دهد کدام کشتی گیر کجا و در چه وزنی در مسابقه رسمی مبارزه کند.

بنا با اشاره به بحث استفاده از مربیان سازنده تصریح کرد: من همیشه این بحث را داشتم که مربیان سازنده در اردوها مستقر شوند. ما داوران مان رتبه بندی هستند و نوبتی مسابقه می‌روند. مربیان مان هم می‌توانند اینطور عمل کنند. ضمن اینکه مربی سازنده را در اردوی تیم ملی نگه داریم، سازندگی از بین می‌روند. گاهی هم در تیم ملی بی احترامی دیدند.

وی تاکید کرد: بدون مشورت حمید سوریان هیچ کاری نمی‌کنم و همیشه به او می‌گویم آرزویم این است که تو سرمربی تیم ملی باشی و من هم کمکت کنم. من که دیگر نمی‌توانم با عصا در تیم ملی کار کنم. به هرشکل به خاطر کرونا هم شرایط دعوت از مربیان سخت است.

بنا در سوالی درخصوص خواسته‌اش از وزیر جدید ورزش گفت: زمانی ما از وزیر خواسته و دغدغه داریم که رئیس فدراسیونی داشته باشیم که نتواند کاری انحام دهد. من بی دغدغه ترین زمان کار مربیگری‌ام اکنون است، با عشق و امکانات در اردو کار می‌کنیم. ما هیچ خواسته‌ای از وزیر نداریم چون انسانی والا در فدراسیون‌مان داریم که کارها را دنبال می‌کند، وزارت ورزش از ما بودجه می‌خواهد (با خنده).

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.