سخنگوی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به وعده دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد گفت: شورای ششم شهر مشهد آمادگی دارد در صورت همراهی دولت و مشارکت بخش خصوصی، برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در حاشیه این شهر اقدام کند.

اعلام آمادگی شورای شهر مشهد برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در این شهر

به گزارش قدس آنلاین، موسی الرضا حاجی بگلو  در نطق پیش از دستور چهارمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد افزود:در کنار دولت و مجلس، شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز می‌توانند در حل مشکلات موجود فعال باشند و با انتخاب شهرداران انقلابی و جوان زنجیره خدمت را تکمیل کنند که شورای ششم شهر مشهد نیز در همین راستا شهرداری جوان و انقلابی را انتخاب نموده است.

وی ادامه داد: در شهر مشهدالرضا (ع) خدمات ملی اما بودجه محلی است که این، تناقض بزرگی است و باید این مهم مورد توجه دولت و مجلس باشد.

سخنگوی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ردیف مستقل بودجه ای در بودجه کشور برای مشهد باید اختصاص داده شود تا حداقل با وجود این ردیف بتوان مشکلات حاشیه شهر را حل کرد.
حاجی بگلو افزود: خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران باعث افتخار است اما مشهد با جمعیت سه و نیم میلیونی بیشتر از جمعیت خود در حال خدمت رسانی است و شهرداری مشهد وظیفه دیگر دستگاه‌های اجرایی شهر و حتی استان را بر عهده گرفته است و هزینه می‌کند.
وی ادامه داد: از دولت و مجلس تقاضا داریم بر اساس قوانین و مقررات، طرح های شورای عالی استانها که برگرفته از قانون است را جامه عمل بپوشانند تا با طرح های ارائه شده بتوان خدمات شایسته تر و قانونمندتری را برای شهرها و روستاهای کشور ارائه کرد همچنین عملیاتی کردن طرح مدیریت یکپارچه شهری نیز ضروری است.
عضو شورای شهر مشهد گفت: امیدوارم حداقل به صورت آزمایشی در بودجه ۱۴۰۱ بودجه خراسان رضوی را در اختیار شورای عالی استانها قرار دهند تا خروجی آن برای دولت و مجلس مورد بازنگری قرار گیرد و در صورت موفقیت به صورت قانون برای تمام کشور اجرا شود.
حاجی بگلو به سرپرست شهرداری مشهد در خصوص نحوه پرداخت حقوق پرسنل نیز تذکر داد و افزود: مشاهده شده در برخی شرکتها و سازمانها میزان حقوق متفاوت است و برخی نیز هنوز حقوقی دریافت نکرده‌اند، هر چه سریعتر در این خصوص باید رسیدگی شود، همچنین در تبدیل وضعیت کارکنان نیز عدالت باید حاکم باشد که این موضوع نیز مورد غفلت قرار گرفته و اولویت با خانواده ایثارگران است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.