مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از رسیدن نرخ باسوادی خراسان شمالی به ۹۷ درصد خبر داد.

نرخ باسوادی خراسان شمالی به ۹۷ درصد رسید

به گزارش قدس آنلاین، مهدی مودی اظهار کرد: براساس آخرین آمار اعلام شده، با اجرای طرح شتاب بخشی طی سال گذشته نرخ با سوادی استان افزایش پیدا کرده و با رسیدن به ۹۷ درصد از میانگین کشوری بیشتر شده است.

وی گفت: در حال حاضر شهرستان گرمه با ۹۹ درصد بیشترین نرخ باسوادی و شهرستان راز و جرگلان با ۹۱.۳۹ درصد کمترین نرخ باسوادی را در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال دارد.

وی بااشاره به میزان حداقل سواد در نظر گرفته شده برای لحاظ شدن در زمره باسوادان اعلام کرد: افراد بی سواد بالاتر از ۱۰ سال تمام که از تحصیل بازمانده‌اند، طبق اساسنامه نهضت سوادآموزی، بزرگسال بیسواد محسوب می‌شوند و براساس تعریف مرکز آمارایران نیز، افرادی که حداقل سواد را یعنی تا سوم ابتدایی داشته باشند باسواد به حساب می‌آیند.

مودی ادامه داد: طی سال گذشته مجموعاً ۱۶ هزار و ۸۱۶ نفر در فعالیت‌های سوادآموزی استان از قبیل برگزاری دوره‌های باسوادی و فعالیت‌های مکمل شرکت داشتند.

وی افزود: علاوه بر این دوره‌ها، ۱۰ مرکز یادگیری محلی نیز به آموزش ۱۸ حرفه و مهارت از قبیل بافندگی، خیاطی، چرم دوزی، پرورش کرم ابریشم، پرورش گیاهان دارویی و قارچ، آشپزی، مهارت‌های ازدواج و... پرداختند که طی آن‌ها حدود سه هزار و ۳۰۰ نفر آموزش دیدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی به حجم تعهدی معاونت سوادآموزی طی امسال اشاره کرد و گفت: طی امسال هفت هزار و ۶۲۰ نفر در حوزه سوادآموزی و شتاب بخشی آموزش می‌بینند که در کنار آن‌ها دوره‌های مکمل برای هشت هزار و ۲۰۵ نفر دیگر نیز برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.