مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت که نرخ بیکاری استان در سه ماه نخست امسال با ۲.۲ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته(فصل بهار) ۵.۶ درصد شده است.

نرخ بیکاری در استان همدان به ۵.۶ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، "احمد توصیفیان" امروز در نشست اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان، افزود: نرخ بیکاری بهار سال گذشته در جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر کشور ۹.۸ و در استان همدان ۷.۸ درصد بود که این رقم در بهار امسال در کشور به ۸.۸ درصد و در استان همدان به ۵.۶ درصد تقلیل یافته است.

وی با بیان اینکه جمعیت بالای ۱۵ سال استان همدان در سال گذشته یک میلیون و ۳۵۹ هزار نفر بودند، اظهار داشت: نرخ بیکاری جوانان ۱۶ تا ۲۴ سال این استان در سال گذشته ۲۳.۴ درصد بود که این رقم در پنج ماهه ابتدایی امسال به ۱۲.۱ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان کرد: هفت هزار و ۸۸۸ فرصت شغلی جدید معادل ۴۰ درصد تعهدات امسال استان در پنج ماهه نخست ایجاد شده که سهم اشتغال بخش کشاورزی ۲۸.۴، صنعت ۳۱.۶ و خدمات نیز ۴۰ درصد است.

توصیفیان با بیان اینکه یک هزار و ۷۰۹ فرصت شغلی ثبت شده در سامانه «کارا» مربوط به بخش مسکن و مابقی حوزه های غیر مسکن است، گفت: شهرستان نهاوند کمترین میزان تعهد اشتغال را تاکنون داشته که نیازمند تلاش و پیگیری بیشتر در این زمینه است.

وی افزود: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در راستای ایجاد شغل در سال ۹۸ حدود ۶ هزار و ۳۴۵ میلیارد تومان بود که در سال ۹۹ این رقم به هفت هزار و ۴۴۳ میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان درباره تسهیلات اشتغال پایدار روستایی نیز گفت: کل اعتبارات تخصیص یافته به استان ۴۴۱ میلیارد تومان بود که ۱۱ درصد بیشتر از این مبلغ معادل ۴۹۲ میلیارد تومان عقد قرارداد و پرداخت شده است.

توصیفیان افزود: میانگین عقد قرار داد و پرداختی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در کشور ۸۵ درصد و در استان همدان ۱۱۱ درصد است.

وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات از محل برگشت اقساط ممکن شده،  یعنی از محل برگشت اقساط می توان به طرح های دارای اولویت شامل طرح های نیازمند به تسهیلات تکمیلی و متمم ۴۰ درصد برای تکمیل و بهره برداری، طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد و طرح های دانش بنیان پرداخت کرد.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.