۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 766362

رئیس فدراسیون کشتی تاکید کرد کشتی امروز از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کمک می‌خواهد نه یک سال مانده به المپیک!

دبیر: کمپ ساختیم نه پادگان!

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا دبیر در نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی آزاد و فرنگی در خصوص انتقادی که از او در مورد محدودسازی محل تمرین تیم‌های ملی شده، اظهار داشت: کمپ با پادگان فرق دارد، بد کاری کردیم کمپ تیم‌های ملی درست کردیم؟ اگر بچه‌ها کرونا بگیرند و رفت و آمد به اردو راحت باشد شما ایراد نمی‌گیرید که چرا همه را راه دادید؟

وی درخصوص درخواستش از مسئولان تاکید کرد: از دو سال پیش خیلی داد زدم که اگر قرار است در المپیک ۲۰۲۴ اتفاقی بیافتد الان وقتش هست. بچه‌های جوان و نوجوان را به مسابقه می‌فرستیم، وقتش الان است نه اینکه در سال المپیک تازه بفهمیم چه می‌خواهیم. ما الان از وزارت و کمیته کمک می‌خواهیم و دو سه ماه مانده به دردمان نمی خورد. چیزی که من دغدغه‌اش را دارم این است که همه ما کشتی را بالا بیاوریم، و این کار بودجه می‌خواهد. هزینه‌های کشتی بالاست.

دبیر ادامه داد: کشتی فقط با کشتی گیر بالا نمی‌آید ساختار باید درست باشد و همه باید کنار هم باشند. از بنا و درستکار خواهش می‌کنم نشست‌های خبری را بیشتر کنند و ارتباط با اصحاب رسانه باید زیاد باشد.

دبیر گفت: چه با علی دبیر و چه بدون من کمک کنید بودجه کشتی بالا برود چون کشتی درآمدزا نیست اما در المپیک کار را درمی‌آورد. مسئولین در المپیک وقتی به کشتی می‌رسند سینه شان را سپر می‌کنند.

وی افزود: شرایط کرونا را در نظر بگیرید، مسابقات به این خاطر دائم کنسل می‌شود. از بنا خواستم نشست بگذارد و در مورد انتخابش توضیح داد نه من و نه هیچ کسی ترسی نداریم. من تا روزی که در کشتی هستم به انتخابی یک روزه اعتقاد ندارم بلکه به چرخه اعتقاد دارم. کشتی گیر باید در چرخه قرار بگیرد.

رئیس فدراسیون کشتی تاکید کرد: دولت، کمیته و وزارت ورزش بدانند هزینه در کشتی سرمایه گذاری است. از همه می‌خواهم آن چیزی انجام شود که در شان کشتی باشد. سرمربیان و افراد فنی هم چرخه انتخابی بازی‌های آسیایی را تنظیم می‌کنند.

وی در مورد بودجه فدراسیون تاکید کرد: نزدیک دو میلیارد از کمیته ملی المپیک طلب داریم. ١٦٦ میلیارد بودجه کمیته بوده، اول ٤ میلیارد و بعد دو میلیارد رویش گذاشتند به کشتی دادند و بلیت هم برای ما گرفتند. وزارت ورزش هم ۴۰ درصد بودجه ما را داده است. این همه مسابقه و اعزام داریم، مسابقات سیزم و دانشجویان هم در پیش است. هزینه‌ها سنگین است. فکر نمی‌کنم هیچ فدراسیونی بابت ثبت نام در مسابقه خارجی پول بدهد اما ما پول می‌دهیم  با ۱۴۰ میلیارد تومان فقط اعزام‌ها و اردوها می‌چرخد و نمی‌شود کمکی به هیئت‌ها کرد. عدالت این نیست به همه یکسان بودجه بدهی باید براساس میزان توانمندی‌ پول بگیرند. کشتی اگر آورده ندارد پول ندهید، اگر بودجه همه یکی باشد کمونیستی می‌شود. سجادی درک خوبی از ورزش دارد، ضمن اینکه از سلطانی‌فر و همکارانش هم تشکر می‌کنم.

دبیر در مورد حمایت از مربیان سازنده گفت: یک عرف بد داریم که مربی با کشتی‌گیرش به رده بالاتر می‌رود، در حالیکه مربی هر رده مربوط به همان رده است. دوسال است همه باشگاه‌ها تعطیل شده و ورودی نداشتیم. این مسئله سه سال دیگر خودش را نشان می‌دهد. نسلی که امروز در کشتی هست، نسلی است که المپیک لندن را دیده اما نسل بعدی چه مسابقه‌ای را دیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.