شهردار منتخب اهواز گفت: موقعیت کنونی شهر اهواز، زیبنده خوزستان و اهواز و نظام جمهوری اسلامی نیست؛ این وضعیت معیشت در اهواز زیبنده و قابل پذیرش نیست بنابراین همه هم و غم و تجربه ۱۸ سال مدیریت شهری اصفهان را به مردم اهواز تقدیم می‌کنم و امیدوارم خمیر مایه‌ای برای توسعه و پیشرفت اهواز باشد.

وضعیت معیشت در اهواز، قابل پذیرش نیست / شعار من تعامل است

به گزارش قدس آنلاین، رضا امینی در ششمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز برگزار شد اظهار کرد: خوزستان از هر حیث موقعیت استراتژیک و با اهمیتی دارد و نگاه حاکمیت، دشمنان و مسئولان به این نطقه حساس، ویژه است.

وی افزود: مردم خونگرم، سابقه ارزشمند تاریخی و جاذبه‌های زیست محیطی و گردشگری موجب شده است که همیشه نگاه‌ها به سمت خوزستان و اهواز، خاص باشد.

شهردار منتخب اهواز با اشاره به رای موافق ۱۳ عضو شورای شهر اهواز در انتخاب وی گفت: رسالت من با اعتماد و رای کامل شورای شهر اهواز، بیشتر و سنگین‌تر شده است و امیدوارم در مدتی که در خدمت مردم اهواز هستم، پاسخ خوبی به این اعتماد بدهم.

وی بیان کرد: مشکلات زیادی به دلایل مختلفی در اهواز رخ داده است. باید بیش از حد تلاش کنیم و مدیریت عرصه‌های جهادی، مرهمی بر رنج‌های مردمی باشد و آلامی که هنوز از دشمن بعثی به جا مانده است، کاهش یابد.  

امینی با بیان اینکه اهواز شهری سرافراز، بین‌المللی و تاریخی است، گفت: ظرفیت‌ها و استعدادهای زیادی در اهواز وجود دارد. امیدوارم بتوانیم با همدلی اعضای شورای شهر، روحانیت، ارکان حاکمیت، نماینده ولی فقیه در خوزستان و مساجد و محلات، خادم شایسته‌ای باشم و کارنامه خوبی به مردم تحویل دهم.

وی افزود: به سمت همه این عزیزان دست یاری دراز می‌کنم و امیدوارم فعالان حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به این درخواست لبیک بگویند.

شهردار منتخب اهواز افزایش اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی را در راس سیاست‌های مدیریت شهری خود دانست و گفت: در راستای توازن و تعادل شهری، عدالت‌محوری و ارج نهادن به مقام شامخ علما در همه حوزه‌ها تلاش خواهم کرد تا رضایت مردم اهواز را به دست بیاورم اما قطعا مهم‌ترین لازمه این تلاش، انسجام و وحدت مسئولان و مردم است. با توجه به خونگرمی و صداقت اقوام ساکن در اهواز، می‌توانیم به هم‌افزایی برسیم و این هم‌افزایی به پیشرفت اهواز منتهی می‌شود.

وی بیان کرد: موقعیت کنونی شهر اهواز، زیبنده خوزستان و اهواز و نظام جمهوری اسلامی نیست؛ این وضعیت معیشت در اهواز زیبنده و قابل پذیرش نیست بنابراین همه هم و غم و تجربه ۱۸ سال مدیریت شهری اصفهان را به مردم اهواز تقدیم می‌کنم و امیدوارم خمیر مایه‌ای برای توسعه و پیشرفت اهواز باشد.

شهردار منتخب اهواز در معرفی خود گفت: متولد سال ۱۳۴۸ در اصفهان هستم. پدرم اهل چهارمحال و بختیاری و مادرم اهل و ساکن اصفهان است. من و سه برادرم در جبهه حضور داشتیم که برادر بزرگم شهید شد. سه بردار دیگر رزمنده، ایثارگر و جانباز هستیم.

وی افزود: در مقطع کارشناسی رشته کشاورزی، در مقطع کارشناسی ارشد در رشته برنامه‌ریزی فرهنگی و در مقطع دکتری در رشته جامعه‌شناسی فرهنگی تحصیل کرده‌ام. از سال ۱۳۷۵ که فرماندهی بسیج دانشگاه صنعتی اصفهان را برعهده  داشتم در بازار آزاد در حوزه تولید در بخش کشاورزی فعالیت کردم و سپس به عنوان مدیر راوبط عمومی شهرداری اصفهان مشغول شدم. سپس شش سال شهردار منطقه ۸ اصفهان، پرجمعیت ترین و وسیع‌ترین و پرمعضل‌ترین منطقه شهری اصفهان بودم.

امینی تصریح کرد: پس از آن، عضو شورای شهر دوره چهارم اصفهان بودم و ریاست این شورای ۲۱ نفره با افکار و سلایق متنوع را بر عهده گرفتم.

وی گفت: در ایام حاضر که مجلس، دولت و شوراهای شهر از برادران و خواهران انقلابی تشکیل شده‌اند امکان خدمت در شهرهای دیگر برای نیروهای انقلابی وجود دارد اما وظیفه دینی و انقلابی اقتضا می‌کند که به جاهایی هجرت و خدمت شود که بیشترین کار انجام‌نشده و ظرفیت کار وجود داشته باشد و خوشبختانه اهواز پر از ظرفیت و استعداد است.

شهردار منتخب اهواز بیان کرد: پس از اتکا به خدا و ائمه معصومین(ع)، تنها نقطه اتکا انسجام و وحدت است. شعار من تعامل است بنابراین قطعا با تعامل و وحدت در همه ابعاد، توفیقات زیادی حاصل می‌شود اما افتراق، تفرقه و ناهماهنگی‌ها موجب هدر رفتن سرمایه و زمان می‌شود.

به گزارش ایسنا، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر اهواز، رضا امینی با کسب ۱۳ رای از ۱۳ عضو شورا، به عنوان شهردار اهواز انتخاب شد.

امینی دانش‌آموخته دکترای جامعه‌شناسی است. وی از سال ۸۶ تا ۹۲ به مدت شش سال شهردار منطقه ۸ اصفهان بوده است. تصدی مدیریت روابط عمومی شهرداری اصفهان و چهار سال ریاست شورای شهر اصفهان از دیگر سوابق وی است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.