در حالی که حدود یک ماه تا اربعین حسینی باقی مانده است، برخی زائران اربعین از شهرهای عراق هم‌چون بصره کوله‌بار سفر بسته‌اند و با همراه داشتن پرچم‌هایی مزین به نام و القاب حضرت امام حسین(ع) به سوی کربلا در حال حرکت هستند.

حرکت اولین گروه زائران اربعین به کربلا آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، هرساله مردم شهرهای عراق از مسیرهای دور و نزدیک در آستانه اربعین حسینی با پای پیاده برای حضور در مراسم اربعین حسینی به سوی کربلا حرکت می‌کنند تا در روز اربعین و البته قبل از آن در این قطعه از بهشت حضور داشته و به زیارت ارباب مشرف شوند.

حرکت زوار اربعین از بصره

اکنون در حالی که حدود یک ماه تا اربعین حسینی باقی مانده است، برخی از زائران اربعین از شهرهای عراق کوله‌بار سفر بسته‌اند و با همراه داشتن پرچم‌هایی مزین به نام و القاب امام حسین (ع) و شهدای کربلا به سوی کربلا در حال حرکت هستند.

یکی از گروه‌های زائران اربعین که هر ساله به زیارت امام حسین (ع) مشرف می‌شوند، زائران شهر بصره هستند که حدود یک ماه قبل از اربعین حسینی حرکت خود را آغاز می‌کنند تا در ایام اربعین به کربلا برسند.

از بصره تا کربلا حدود ۵۲۰ کیلومتر است که زائران برای رسیدن به حرم امام حسین (ع) در اربعین از روزهای اخیر حرکت خود را آغاز کرده‌اند تا با پای پیاده بیش از ۵۰۰ کیلومتر را طی کنند و با سایر زوار همراه شوند.

به گزارش فارس، اربعین پنجم مهرماه است و زائران ایرانی با توجه به اینکه دولت عراق و ایران اظهار نظر خاصی در زمینه اربعین نداشته است، در انتظار برقراری سفر اربعین هستند. البته مسؤولان ایرانی برای اعزام زوار با رعایت نکات بهداشتی برنامه‌ریزی منظمی کرده‌اند که اعلام رسمی آن منوط به پذیرش زائر خارجی از سوی عراق است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.