معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جدید ۱۱ پروژه مرتبط با بازگشایی مدارس داریم که برمبنای آن عمل خواهیم کرد.

بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید بر مبنای ۱۱ پروژه مرتبط

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کمرئی درباره بازگشایی مدارس، اظهار کرد: موضوع بازگشایی مدارس یک موضوع تأثیرگذار برای خانواده‌ها، دانش‌آموزان و معلمان است، لذا باید به آن توجه ویژه ای شود.

وی افزود: «پروژه مهر»، مجموعه اقداماتی است که در آموزش و پرورش برای ساماندهی کارهای بازگشایی مدارس آغاز می‌شود که خود یک پروسه طولانی است و اداره مدارس را سازمان می‌دهد. در سال تحصیلی جدید ۱۱ پروژه مرتبط با بازگشایی مدارس داریم که برمبنای آن عمل خواهیم کرد.

مسئول پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش، گفت: استراتژی آغاز سال تحصیلی، ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی است؛ یعنی می‌توانیم در برخی از استان‌ها آموزش را حضوری داشته باشیم؛ اما الزام نیست که در هر شرایطی به سمت آموزش حضوری برویم چراکه ایمنی دانش‌آموزان، در اولویت است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از جمله دیگر موارد قابل اهمیت در آغاز سال تحصیلی، فعالیت «شبکه شاد» برای آموزش مجازی و راه اندازی «مدرسه تلویزیونی» از اول مهرماه با فراگیری ۹۸ درصدی است.

وی درباره اینکه آیا با این ۱۱ برنامه در تمام مدارس می‌توان شیوه نامه بهداشتی را اجرا کرد، تصریح کرد: در این شرایط به مسائل بازگشایی مطلق، فکر نمی‌کنیم؛ اولین اصل برای آموزش و پرورش، بحث ایمنی دانش‌آموزان است که باید در هر تصمیم گیری، به آن توجه کنیم.

کمرئی گفت: همکاران فنی ما در آموزش و پرورش در حال بررسی مشکلات «شبکه شاد» هستند؛ بخشی از این مشکلات به زیرساخت‌ها مربوط است و باید به تدریج حل شود.

وی گفت: تلاش خواهیم کرد به میزانی که امکانات اجازه می‌دهد، ضرورت‌ها را برای بازگشایی مدارس فراهم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.