مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: ۶۰۷ هزار و ۱۵۶ تن انواع کالا امسال از مبادی گمرکی این استان به کشورهای مقصد صادراتی ارسال شد.

۶۰۷ هزار و ۱۵۶ تن کالا از گمرکات این استان صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، «اسماعیل حسینی» افزود: این کالاها به ارزش ۴۶۲ میلیون و ۷۸ هزار دلار به مقصد ۸۲ کشور جهان از جمله ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان و ازبکستان صادر شده‌ است.

وی ادامه داد: صادرات کالا از گمرکات استان مرکزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال  از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب سه و ۵۴ درصد افزایش یافته‌ است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن‌های سنگین و سبک، شمش آلومینیوم، مواد غذایی و نوشیدنی‌ها، مصنوعات پلاستیکی و یکبار مصرف، مصنوعات شیشه‌ای و انواع بلور، مقاطع فولادی، دستمال کاغذی، کاشی و سرامیک از گمرکات این استان امسال به خارج از کشور صادر شده‌ است.

حسینی افزود: ۵۰ هزار و ۶۲ تن کالا به ارزش ۱۸۲ میلیون و ۵۰ هزار و ۵۲۵ دلار در این مدت به استان مرکزی وارد شد که واردات این کالاها نسبت به مدت مشابه سال قبل  از نظر وزنی هفت درصد کاهش و از نظر ارزشی ۴۷ درصد افزایش یافته‌ است.

وی ادامه داد: این کالاها از مبدا ۴۱ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، ترکیه، چین، هند و آلمان به استان مرکزی وارد شده‌ است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: مواد اولیه تولید پوشک، پاکت آبمیوه و تعلقات، ماشین آلات، اجرا و قطعات، اسانس خوراکی، مواد اولیه خوراکی، موز سبز، مفتول فولادی و کویل آلومینیوم از جمله کالاهای وارداتی استان در این مدت بوده‌ است.

حسینی گفت: ۴۲۱ پرونده قاچاق کالا در این مدت به ارزش ۵۹۹ میلیارد و ۳۵۵ میلیون و ۶۸ هزار ریال در گمرکات استان مرکزی تشکیل شد که ارزش و تعداد این پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۴۱ و ۴۹ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: گمرکات استان مرکزی در این مدت ۸۹۸ میلیارد و ۸۹۵ میلیون ریال درآمد ملی و استانی کسب کرده که نسبت به مدت مشابه پارسال  ۱۴۷ درصد افزایش یافته‌ است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان در این مدت ۷۳۵ میلیارد و ۶۰۷ میلیون  ریال بوده که این درآمدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد افزایش یافته‌ است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.