مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به توقف تزریق دوز اول واکسن کرونا در استان به دلیل نبود آن گفت: کرونا در آذربایجان شرقی روزانه جان ۲۶ نفر را می‌گیرد.

کرونا روزانه جان ۲۶ نفر را در آذربایجان‌شرقی می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سیمین خیاط زاده افزود: در سه روز گذشته تزریق واکسن در استان نداشتیم و امروز سه شنبه نیز به دلیل کمبود واکسن، دوز اول در سطح استان تزریق نمی‌شود.

وی اضافه کرد: اکنون‌ فقط دوز دوم واکسن کرونا در آذربایجان شرقی تزریق می‌شود که امیدواریم با ورود محموله جدید واکسن در آخر هفته و توزیع آن بین استان‌ها، واکسیناسیون مردم استان در مقابل کرونا تداوم یابد.

وی با بیان این‌که تاکنون حدود یک میلیون و ۳۳۱ هزار دوز واکسن کرونا در آذربایجان شرقی تزریق شده است، گفت: ۳۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان تاکنون واکسینه شده‌اند.

خیاط زاده ادامه داد: وضعیت کرونایی استان همچنان صعودی بوده و در طول۲۴ ساعت، از  چهار هزار نمونه گرفته شده، نتایج تست ابتلا به کرونای بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر مثبت شده است.

وی گفت: روزانه بین ۳۵۰ تا ۳۸۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی بستری می شوند و اکنون در مجموع بیش از یک هزار و ۸۰۰ بیمار کرونایی در استان بستری هستند.

وی تاکید کرد: در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم، وضعیت کرونایی استان بدتر خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.