رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: روند ابتلا و بستری‌های کرونا در بیمارستانهای استان افزایشی است و بیماری با سرعت بیشتری‌نسبت به پیک های‌قبلی در حال گسترش می باشد.

افزایش ۱۳۲ درصدی مبتلایان به کرونا در کرمانشاه نسبت به پیک سوم

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمودرضا مرادی در جلسه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، اظهار کرد: بالاترین تعداد بسترییای کرونایی در بیمارستان های استان از ابتدای اپیدمی تاکنون ۱۵۲۶ نفر و مربوط به روز گذشته(هشتم شهریور) است و پیش بینی می شود در روزهای آتی این تعداد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه سیر بیماری کماکان افزاینده است و اثری از کاهش تعداد بیماران سرپایی و بستری نداریم، افزود: مشخص نیست که چه زمانی به اوج بیماری برسیم اما انتظار می رود فعلا روند بیماری صعودی باشد. در هفته های آتی نیز آغاز مسافرت ها و احتمال بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس مانع از کاهش بیماری می شود.

وی  به مقایسه مبتلایان و بستری های فعلی با پیک های قبلی کرونا پرداخت و گفت: پیک پنجم(پیک فعلی) وسیع تر و بزرگتر از پیک سوم در آبان و آذر سال گذشته است،  به طوری که تاکنون مبتلایان ۱۳۲ درصد و بستری ها ۷۶ درصد بیشتر از پیک سوم است.

مرادی ادامه داد: با این حال به دلیل واکسیناسیون بخشی از جمعیت،  مرگ و میرها نسبت به پیک سوم ۲۶ درصد کاهش داشته،  بنابراین توصیه می شود افراد جامعه هر چه زودتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: میانگین تعداد مبتلایان به کرونا در استان در مرداد نسبت به تیر ۲۴۹ درصد و میانگین تعداد بستری ها نیز در همین بازه زمانی ۱۳۶ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین در هفته اول شهریور نسبت به مرداد تعداد مبتلایان ۲۶ درصد و تعداد بستری ها ۵۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.