نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: اجازه نخواهیم داد افرادی که در بحث انتخاب شهرداران دخالت می‌کنند افراد مشکل‌دار را بر سرکار بیاورند زیرا قوچان تاکنون به‌اندازه کافی از سیاست‌بازی ضربه خورده است.

 برخورد جدی با مداخله‌کنندگان در انتخاب شهرداران و دهیاران ناکارآمد در قوچان

به گزارش قدس آنلاین، علی آذری  در جلسه شورای اداری قوچان در سالن اجتماعات شهدای دولت فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: دولتی که امروز پای‌کار آمده یک دولت امید مردمی است پس فعالیت میدانی و در کنار مردم بودن مدیران دستگاه‌های اجرایی از جمله انتظارات این دولت به شمار می‌آید.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی  تأکید کرد: مسؤولینی که پشت‌میزنشین بوده و علاوه بر اینکه درد مردم را نمی‌فهمند به دنبال سیاست‌بازی نیز هستند به‌زودی تاریخ انقضای آن‌ها فرامی‌رسد.

وی بابیان اینکه از دیدگاه اقتصادی سال‌های نامطلوبی برای قوچان در حال طی شدن است، گفت: قسمت عمده این مسئله به لحاظ عملکرد اقتصادی ضعیف در حوزه نمایندگی، فرمانداری و اداراتی است که باید دردها و آسیب‌ها را دیده و برای آن راهکار ارائه دهند.

آذری، قوچان را از نظر صنعت و حتی کشاورزی جزء ضعیف‌ترین شهرهای خراسان رضوی دانست و خاطرنشان کرد: علیرغم امتیازهای خوبی که برای ایجاد زیرساخت‌ها در این شهرستان گرفته‌شده است به دلیل وجود مشکلاتی در میان برخی از مسؤولان، نمی‌توان از این ظرفیت‌ها به شکل بارز استفاده کرد.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که مدیریت غیرمتخصص، سنت‌گرا و کارگزار ناکارآمدی که از کنار مردم بودن اجتناب می‌کند در این شهرستان فراوان داریم، بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین تدبیرهای دولت جدید شناسایی این مدیران و خواستن عذر آن‌ها است.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی قوچان یک ماه فرصت دارند تا ۵ مشکل اصلی و عمده سازمان تحت اداره خود را با ارائه راهکار و پیشنهادها احصا کرده و بر مبنای میزان فراوانی در سطح شهر، میزان فراوانی در اسناد شهرستان و بر اساس شرح‌حال چهره به چهره از نخبگان و بازدید میدانی اولویت‌بندی کنند.

برخورد با بخشداران و معاونین فرماندار که در انتخاب دهیاران دخالت کنند

آذری با تأکید بر اینکه در دولت جدید سیاست‌بازی را برنمی‌تابیم، افزود: امروز در بحث انتخاب شهردار، پارلمان محلی و ملی باید مشورت کنند تا به یک شهردار برسند، اگر نماینده وارد شود برخی می‌گویند دخالت می‌کند و اگر ورود پیدا نکند عده‌ای عنوان می‌کنند نظارتی صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اجازه نخواهیم داد افرادی که در بحث انتخاب شهرداران دخالت می‌کنند افراد مشکل‌دار را بر سرکار بیاورند زیرا قوچان تاکنون به‌اندازه کافی از سیاست‌بازی ضربه خورده است و هر نقصی رخ دهد می‌گویند نماینده مقصر هست.

وی بابیان اینکه سلاح تفرقه و اختلاف‌افکنی و استفاده از صنعت دروغ امروز کهنه‌شده است، تصریح کرد: در بحث انتخاب دهیاران نیز اگر دخالتی از معاون فرمانداران یا بخشداران مشاهده شود حتماً ورود جدی صورت می‌گیرد زیرا وظیفه نماینده نظارت است.

بیش از ۳۱ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال قوچان واکسینه شدند

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان هم در این جلسه بابیان اینکه امروز در وضعیت بد پیک پنجم کرونا ثابت مانده‌ایم و در کشور به اوج رسیده‌ایم، گفت: این آخرین پیک نبوده و قطعاً پیک‌های بعدی نیز با توجه به جهش این ویروس اتفاق خواهد افتاد.

فرشید فتحی مقدم با یادآوری این مطلب که در حال حاضر وضعیت تلقیح واکسن در این شهرستان خوب است، بیان کرد: تاکنون ۶۰ هزار و ۱۴۴ دُز انواع مختلف واکسن کرونا برای قوچان از طرف دانشگاه علوم پزشکی مشهد دریافت که ۴۰ هزار و ۹۲۹ دُز در نوبت اول و ۱۳ هزار و ۷۰۵ دُز در نوبت دوم تزریق‌شده است.

وی تأکید کرد: روزانه حدود یک هزار و ۳۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ تلقیح واکسن در مراکز واکسیناسیون این شهرستان اعم از تجمیعی شهری و مراکز جامع سلامت روستایی انجام می‌شود که تاکنون ۳۱درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال قوچان واکسینه شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان واکسیناسیون را امری مهم و ضروری در پیشگیری از ویروس کرونا دانست و خاطرنشان کرد: میانگین سنی فوتی‌ها در ابتدای شیوع این ویروس حدود ۷۳ سال بود اما امروز این میانگین کاهش جدی داشته و به حدود ۷۰ سال رسیده است.

سکوت در برابر غارتگری بیت المال کمتر از ظلم کردن نیست

رئیس دادگستری قوچان هم در این جلسه بابیان اینکه باید در راستای پیشرفت و تعالی کشور قدم برداشته شود، گفت: همه در ادارات کار می‌کنند عده‌ای کارشان گره‌گشایی از مردم و ارائه راه‌حل است و عده‌ای دیگر در تلاش برای سنگ‌اندازی، غارت بیت‌المال و ایجاد مشکل هستند.

ابوالفضل مسعودی تصریح کرد: افرادی که در عرصه فساد گام برمی‌دارند باید بدانند که این اقدامات سرانجام گریبان‌گیر خود آن‌ها می‌شود بنابراین باید مراقب بود تا رفتار و کردار موجب تزلزل در زندگی‌ها نشود.

وی تأکید کرد: نباید در برابر مفسدین و اخلالگران سکوت کرد زیرا سکوت در برابر این افراد کمتر از ظلم کردن نیست و مردم امروز از سکوت در برابر غارتگری بیت‌المال بیشتر تنفر دارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.