سخنران حرم مطهر رضوی گفت: ولایت پذیری و عمل به تکلیف از مهمترین ویژگی‌های اصحاب سیدالشهدا(ع) بود.

ولایت‌پذیری و عمل به تکلیف مهمترین شاخصه اصحاب سیدالشهدا(ع) بود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین عباس فرازی‌نیا در ویژه برنامه تبلیغی مذهبی حرم مطهر رضوی که در صحن پیامبر اعظم(ع) برگزار شد، گفت: شهید و شهادت از واژگان مقدس عالم امکان است و بهترین مرگ شهادت در راه خدا است.

این کارشناس دینی با بیان اینکه مقام همه شهدا یکسان نیست و برخی از آنها دارای فضلیت بیشتری هستند ابراز کرد: به عنوان مثال شهیدانی که در دیار غربت و دور از خانواده به شهادت می‌رسند همانند شهدای مدافع حرم فضلیت بیشتری نسبت به شهید وطن دارند.

وی اظهار کرد: بعد از حادثه عاشورا قیام‌های بسیاری از جمله توابین، زیدیه. مختار و ... به خون‌خواهی سیدالشهدا(ع) انجام گرفت و تعداد زیادی از مسلمانان نیز در این قیام‌ها به شهادت رسیدند ولی آنها به موقع به یاری امام زمان خود نشتافته بودند.

حجت الاسلام فرازی‌نیا شهدای کربلا با فضیلت‌ترین شهدای عالم ذکر کرد و افزود: شهدای کربلا کسانی بودند که به موقع به یاری سیدالشهدا(ع) شتافتند و به تکلیفی که در قبال امام داشتند، عمل کردند و به همین خاطر افضل شهدا شدند.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از امتیازات شهدای کربلا این است که هرکدام از آنها که به شهادت می‌رسید حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بر بالین او می‌رفت و برای او دعای خیر می‌کرد و چه سعادتی بالاتر از اینکه انسان در دامان امام زمان خود و با دعای خیر ایشان از دنیا برود.

خطیب حرم مطهر رضوی ابراز کرد: شهدای کربلا از معرفت بالایی نسبت به شهادت برخوردار بودند و شهادت در راه سیدالشهدا(ع) نهایت آرزوی آنها بود. آنها در زمانی به یاری امام شتافتند که همه مردم به خاطر ترس از دست دادن جان و مال خود او را تنها گذاشته بودند.

حجت الاسلام فرازی‌نیا اذعان کرد: به خاطر همین مقام والای شهیدان کربلا است که در زیارت‌نامه آن بزرگواران می‌خوانیم؛ «یا لیتنا کنا معکم فنفوز فوزا عظیما» یعنی ای کاش ما نیز در زمره شما بودیم تا به سعادتی بزرگ دست پیدا می‌کردیم.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.