رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شورای شیراز با بیان اینکه بر پایه روایات متعددی دارالسلام سومین قبرستان قدیمی جهان اسلام بعد از قبرستان‌های وادی‌السلام نجف و بقیع است، گفت: دارالسلام شیراز قابلیت تبدیل به یک مجموعه و مقصد گردشگری در بعد ملی را دارد.

دارالسلام شیراز قابلیت تبدیل به مقصد گردشگری را دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمد فرخ‌زاده افزود: دارالسلام قدیمی‌ترین گورستان تاریخی فارس است و علاوه بر قبور بزرگان، عالمان و مشاهیر شهر شیراز، گنجینه‌ای از هنرهای طراحی، خوشنویسی، ادبیات و حجاری در آن گرد آمده است. با توجه به قدمت قبرستان دارالسلام و ارزش‌های تاریخی، فرهنگی و هنری مجموعه، امکان تبدیل این قبرستان به یک مجموعه ارزشمند گردشگری در بعد ملی وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از شورای شیراز، فرخ‌زاده با بیان اینکه مرمت و بهسازی قبرستان دارالسلام در ادوار گذشته پیشرفت کمی داشته است، افزود: با توجه به رویکردهای مورد نظر کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر در دوره ششم، بهسازی و ساماندهی قبرستان با همکاری ارگان‌های مختلف از جمله شهرداری، اوقاف و امور خیریه، میراث فرهنگی و ... در دستور کار قرار دارد.

به گفته رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز، شهرداری شیراز در حال حاضر در مجمع‌ها و پیمان‌های مختلف بین‌المللی از جمله مجمع شهرداران آسیایی، شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو و شهرهای خواهر خوانده عضویت دارد.

فرخ‌زاده از ارائه گزارش شهرداری از اقدامات انجام شده، به منظور بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در پیمان‌ها، تفاهم‌نامه‌ها، توافق‌نامه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی که شهرداری شیراز در آن‌ها عضویت دارد خبر داد و افزود: ضمن انجام بررسی‌ها و رایزنی‌های لازم به منظور شناسایی ظرفیت‌های موجود برای انجام مبادلات تجاری، علمی، مهندسی، صنعتی و غیره، اقدامات لازم به منظور عقد تفاهم‌نامه‌های گردشگری با شهرهای خواهرخوانده در جهت جذب گردشگر، برگزاری نمایشگاه‌های دائمی و موقت صنایع دستی و رونق اقتصاد مبتنی بر گردشگری انجام شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.