مقامات ارشد نظامی آمریکا در نامه ای سرگشاده خروج آمریکا از افغانستان را لطمه به اعتبار آمریکا دانستند و خواستار استعفای وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا شدند.

درخواست ژنرال‌های آمریکایی برای کناره‌گیری مقامات ارشد نظامی‌ این‌ کشور

به گزارش قدس آنلاین، ایرنا به نقل از روزنامه دیلی میل نوشت: ده ها نفر از  ژنرال ها و دریاسالاران بازنشسته آمریکایی از لوید آستن و مارک میلی وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک آمریکا خواسته اند به دلیل خروج بی نتیجه از افغانستان استعفا دهند.

این نامه در روز دوشنبه منتشر شده است و امضا کنندگان آن از وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا خواسته اند به دلیل غفلت در انجام وظایف خود و در وهله نخست به دلیل اتفاقات خروج فاجعه بار از افغانستان استعفا دهند.

آنها پیشنهادهاتی را درباره آنچه که به نظرشان به عنوان تصمیم گیرندگان سابق نظامی آمریکا باید انجام می شد ارائه دادند از جمله این که احساس می کنند نباید در خروج از افغانستان و ترک پایگاه هوایی بگرام عجله می شد.

مقامات ارشد سابق آمریکایی به ویژه بیان کردند که میلی و آستن باید توصیه هایی را به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درباره خروج از افغانستان ارائه می دادند و به عنوان مشاوران ارشد نظامی آمریکا به رئیس جمهور باید خطرات خروج عجولانه را با قوی ترین لحن ممکن یادآوری می کردند.

در این نامه آمده است: اگر این دو مقام نظامی در حیطه اختیارات شان آنچه را که باید برای توقف خروج عجولانه انجام می دادند، انجام نداده اند باید استعفا دهند.

ژنرال های ارشد آمریکایی همچنین بیان کردند اگر میلی و آستن درباره این مسائل توصیه هایی را ارائه داده اند ولی بایدن به توصیه های آنها بی توجه بوده است، برای نشان دادن مخالفت خود وماموریتی که به کشته شدن ۱۳ سرباز آمریکایی منجر شد باید استعفا دهند.

به دنبال سلطه طالبان بر افغانستان، دولت بایدن در عملیاتی دو هفته ای اقدام به خروج نیروها و افرادی که در افغانستان بسر می بردند کرد. بایدن ۳۱ اوت (۹ شهریور) را به عنوان ضرب الاجل خروج نیروهایش از افغانستان تعیین کرده است . به روایت خبرگزاری آسوشیتد پرس آخرین هواپیمای آمریکایی نیز از افغانستان پرواز کرده است.

انفجار روز پنجشنبه فرودگاه بین المللی کابل که به کشته شدن سربازان آمریکایی منجر شد بدترین، تاریک ترین و غم انگیزترین لحظات ریاست جمهوری را برای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا رقم زد.

پنتاگون خروج کامل نیروهایش از افغانستان را تایید کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.