دبیر شورای معارف سیما با اشاره به نظرسنجی مرکز تحقیقات این سازمان گفت: ویژه برنامه‌های محرمی سیما حدود ۵۳ درصد مخاطب داشته‌اند.

برنامه‌های محرمی تلویزیون ۵۳ درصد مخاطب داشت

به گزارش قدس آنلاین، جواد شیخ اکبری روز گذشته در نشست هم اندیشی شورای معارف سیما و نهادهای فرهنگی برای مراسم اربعین و مناسبت های دهه آخر ماه صفر با تجلیل از تلاش های مدیران و برنامه سازان معارفی سیما در دهه اول محرم گفت: بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما ویژه برنامه های محرمی سیما حدود ۵۳ درصد مخاطب داشته اند.

وی با اشاره به دو مناسبت مهم پیش رو (اربعین حسینی و دهه آخر صفر) و ادامه یافتن شرایط کرونا گفت: ضرورت دارد سیما شرایطی را فراهم کند که مردم ضمن استفاده از برنامه های معرفت افزا در حال و هوای مسیر راهپیمایی اربعین و همچنین حرم های مطهر ائمه علیهم السلام در این ایام قرار گیرند.

حجت الاسلام روح‌الله حریزاوی، قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باید از محدودیت های ایجاد شده به عنوان فرصت استفاده کنیم و فضا را به سمت معارف اربعین ببریم و معارف اربعین به عنوان امتداد عاشورا با ابزار رسانه در جامعه نهادینه شود.  

حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر این که جریان سازی اربعین را سازمان صدا و سیما انجام داده،  افزود: اگر قرار است اربعین جهانی شود باید زبان و ادبیات، اربعین را به کار بگیریم و روایت همسان از اربعین داشته باشیم. بحث رسانه ای اربعین را بایستی به صدا و سیما واگذار کنیم. همچنین معرفت افزایی را در فضای اربعین به کمک رسانه می توان نهادینه کرد.  امسال ۵۰۰ موکب ایرانی در اربعین حضور خواهند داشت و شعار امسال اربعین،  "الحسین سفینه النجاه" است.  
حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد معاون تبلیغات آستان قدس رضوی به تشریح برنامه های آستان رضوی برای دهه آخر ماه صفر و اربعین حسینی پرداخت.  همچنین در این جلسه نمایندگان شورای معارف شبکه های سیما نقطه نظرات خود را در خصوص ویژه برنامه های اربعین و دهه آخر ماه صفر مطرح کردند.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.