رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد با اشاره به سرانه تولید روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ گرم زباله توسط هر شهروند یزدی، از تهیه طرح جامع پسماند مرکز استان به منظور ارائه راهکارهای مناسب و بهترین شیوه‌های مدیریت پسماند به صورت منطقه‌ای خبر داد.

تولید روزانه ۳۰۰ تن زباله خانگی در یزد/تهیه طرح جامع پسماند به صورت منطقه‌ای

به گزارش قدس آنلاین، «حمیدرضا رحیم دل» با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند شهرها به لحاظ تاثیر بر سلامت جامعه و بهداشت محیط، گفت: در همین راستا حجم گسترده‌ای از خدمات مشتمل بر ۱۳ وظیفه برعهده سازمان پسماند شهری گذاشته شده که از جمع آوری، تفکیک از مبدا و بازیافت پسماندها تا لحاظ استراتژیکی مناسب برای کاهش تولید پسماند را شامل می‌شود.

وی در ادامه سرانه تولید زباله توسط هر شهروند یزدی را روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ گرم ذکر کرد و افزود: بر همین اساس نیز روزانه ۳۰۰ تن زباله خانگی توسط شهروندان یزدی تولید می‌شود و این میزان جدای از پسماندهای عمرانی و ساختمانی که سه برابر پسماندهای خانگی است، می‌باشد.

رحیم‌دل با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خصوص مدیریت اجرایی پسماندهای شهری، از تلاش برای تهیه طرح جامع پسماند به صورت منطقه‌ای خبر داد و گفت: این طرح که به منظور ارائه راهکارهای مناسب و بهترین شیوه‌های مدیریت پسماند شامل شهرهای شاهدیه، حمیدیا، زارچ و بخش مرکزی یزد خواهد شد.

وی به مقوله‌ی مهم تفکیک زباله از مبدا نیز اشاره و موفقیت در این حوزه را نیازمند مشارکت شهروندان خواند و در این باره تصریح کرد: مشارکت مردم در مورد تفکیک زباله بسیار ضروریست ولی از آنجایی که مشارکت امری اجباری نیست، ارتقای آگاهی و شناخت مردم باید از طریق ارائه آموزش‌های لازم و اطلاعرسانی در این خصوص انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد از همکاری این سازمان با برخی تشکل‌های مردمی در بحث مدیریت صحیح پسماندها اشاره و عنوان کرد: از سال گذشته همکاری با تشکل مردمی(‌NGO) «مهربانی با آب و خاک» را جهت جمع‌آوری و خشک کردن پوست‌ میوه از مبدا شروع کردیم و اکنون پس از گذشت حدود یک سال ماهانه ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلوگرم پسماندهای میوه به دامداران تحویل داده می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.