سخنگوی قوه قضائیه از صدور قرار جلب متهمان غیر آمریکایی پرونده ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری دولت عراق در آینده نزدیک خبر داد.

قرار جلب متهمان غیر آمریکایی ترور شهید سلیمانی بزودی صادر می‌شود

ذبیح الله خدائیان ، سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به  سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره آخرین وضعیت پرونده ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و پیگرد عوامل غیر آمریکایی در این ترور، با اشاره به سفر سال گذشته حجت الاسلام رئیسی به عراق و امضای تفاهم نامه‌ای بین قوه قضائیه دو کشور برای همکاری در این پرونده، گفت: در بند اول این تفاهمنامه مقرر شده که هر دو دستگاه قضایی ایران و عراق صلاحیت رسیدگی به پرونده ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمان را دارند و در تکمیل تحقیقات و جمع آوری دلایل و مدارک با یکدیگر همکاری کند.

وی افزود: در این ارتباط پرونده‌ای از قبل در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده بود که در آن حدود ۴۵ نفر از مسئولان آمریکایی تحت تعقیب هستند.  اماتعدادی از اتباع عراقی با آنها همکاری داشتند که به اطلاع کشور عراق رسیده و برای پیگرد آنها تقاضای معاضدت قضایی شده است.

خدائیان با اشاره به اینکه برای متهمان آمریکایی پرونده با رعایت موازین بین‌المللی ابلاغیه‌هایی از طریق  اداره کل امور بین‌الملل و از مبادی  دیپلماتیک به آدرس‌های آنها ارسال شده که ظرف مدت ۶۰ روز بتوانند از خودشان دفاع کنند، خاطرنشان کرد: همچنین نیابت قضایی در راستای معاضدت قضایی برای تعدادی از کشورهای منطقه ارسال شده و منتظر اعلام نتیجه هستیم.

وی با بیان اینکه دلایل و مدارک زیادی تا کنون جمع آوری شده، اظهار داشت: با دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی کشورهای منطقه بیش از ۵۰۰ مورد مکاتبه صورت گرفته که در جمع‌آوری دلایل و مدارک همکاری کنند و  در آینده نزدیک قرار جلب این متهمان(غیر آمریکایی) نیز صادر  و به  دادگاه ارسال می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.