باشگاه تراکتور در اتفاقی عجیب با دو بازیکن خود به طور هم‌زمان دو قرارداد ریالی و یورویی امضا کرده و در یک تخلف آشکار، قرارداد ریالی را در سازمان لیگ به ثبت رسانده است.

تخلف بزرگ تراکتور!

به گزارش قدس آنلاین، باشگاه تراکتور در سال‌های اخیر قراردادهای پُرماجرا و بعضاً عجیبی را به ثبت رسانده است. از قرارداد ۸۰۰ هزار یورویی با «کِوین کُنستانت» که مشکل قلبی داشت و یک دقیقه هم برای این تیم بازی نکرد تا قرارداد نجومی یک میلیون و ۱۰۰ هزار یورویی با بازیکنی بی‌کیفیت مانند «کِوین فورچونه».

نگاهی به اتفاقات تراکتور در چند سال اخیر نشان می‌دهد که در این باشگاه هر غیر ممکنی، ممکن می‌شود؛ حتی عقد قرارداد «یورویی» با بازیکن ایرانی و ثبت «ریالی» آن در سازمان لیگ. ماجرا از این قرار است که باشگاه تراکتور در نخستین سال خصوصی‌سازی خود با دو بازیکن ایرانی به صورت هم‌زمان دو قرارداد یورویی و ریالی بسته است. این اقدام باشگاه تراکتور که عملاً دور زدن قانون و تخلف محسوب می‌شود، در حالی رخ داده که این باشگاه ابتدا قرارداد ریالی خود با بازیکنان مدنظر را امضا کرده، اما در همان زمان، قراردادی دیگر را به مبلغ نجومی و یورویی جایگزین قرارداد اول کرده است.

طبق قانون، عقد قرارداد ارزی (دلاری، یورویی و...) با بازیکنان ایرانی ممنوع است و سازمان لیگ نیز بارها این موضوع را اعلام کرده و به همین دلیل باشگاه تراکتور قرارداد ریالی را به سازمان لیگ فرستاده و عملاً دچار تخلفی بزرگ شده است.

باشگاه تراکتور در زمان عقد قرارداد با این دو بازیکن، مبالغ ۵۵۰ و ۳۵۰ هزار یورو را به عنوان پیش‌پرداخت قرارداد سال اول به هر یک از این بازیکنان پرداخت کرده و طبق یک بند دیگر، مبلغ قرارداد فصل اول به صورت صددرصد، پیش از آغاز فصل پرداخت شده است.

مبالغ قرارداد ریالی دو بازیکن مورد اشاره حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که با اصل قرارداد یورویی آنها، تفاوت بسیار زیادی دارد و حالا باشگاه تراکتور و سازمان لیگ باید درباره این تخلف بزرگ توضیح دهند.

مستندات کافی، متقن و کاملی در این باره داشته و آمادگی ارائه آنها به سازمان لیگ و سایر نهادهای ذی‌صلاح و البته انتشار آنها را دارد. ضمن اینکه این آمادگی را دارد که نظرات مسئولان باشگاه تراکتور، سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و... را نیز منتشر کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.