مدیر جهاد کشاورزی تایباد به یک میلیون و ۲۲۳ هزار قطعه جوجه‌ریزی ظرف امسال تاکنون در مررغداریهای این شهرستان مرزی واقع در شرق خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: این میزان جوجه‌ریزی با هدف افزایش تولید مرغ گوشتی نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد بیشتر شده است.

جوجه‌ریزی برای تولید مرغ گوشتی در تایباد افزایش یافت

جواد اعتضادی افزود: اجازه این میزان جوجه‌ریزی امسال در ۲۵ واحد مرغداری فعال شهرستان مرزی تایباد در پی فقدان بیماریهای حاد و واگیردار طیور و همزمان با بهبود مدیریت بهداشتی، در قالب صدور ۴۴ مورد مجوز جهاد کشاورزی صادر شده است.

وی به دو و نیم میلیون قطعه جوجه‌ریزی سالانه در مرغداریهای تایباد اشاره و بیان کرد: هر سال بطور میانگین افزون بر پنج هزار تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید و روانه بازر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: هر دوره جوجه ریزی ۴۵ تا ۵۰ روز طول می‌کشد که در صورت رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله زمانی بین هر دوره، مجوز جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری برای دوره بعد صادر خواهد شد.

وی افزود: "همه فرایند مراحل پرورش مرغ شامل جوجه‌ریزی، واکسیناسیون، بروز بیماری و درمان" در نایباد با فعال شدن "سامانه پایش و مراقبت از بیماریهای طیور" در این سامانه ثبت خواهد شد.  
اعتضادی همچنین به نبود کشتارگاه طیور در تایباد اشاره و بیان کرد: مرغهای تولید این شهرستان هم‌اینک بطور زنده برای کشتار به دیگر نقاط خراسان رضوی ارسال می‌شوند.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد از کل حجم مرغ پرورش یافته در تایباد پس از کشتار دوباره برای مصرف محلی وارد بازار این شهرستان می‌شود.  

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: فعالیت ۲۵ واحد مرغداری در این شهرستان زمینه اشتغال افزون بر ۸۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

یک واحد پرورش مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۴۴ هزار قطعه در هر دوره ۱۸ ماهه نیز در تایباد فعالیت دارد.  

مرکز شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و جوار مرز با افغانستان واقع است.  

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.