رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: خانه تاریخی "صمصام" در نهاوند موزه می‌شود و در همین راستا یک‌میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت.

خانه تاریخی "صمصام" نهاوند موزه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محسن جانجان اظهار کرد: به منظور تعیین‌تکلیف خانه تاریخی صمصام و تملک کامل آن برای تبدیل به موزه، یک میلیارد تومان اعتبار از محل منابع میراث فرهنگی اختصاص یافت.

او با بیان اینکه در حال حاضر مقدمات خرید این مکان فراهم شده که امیدواریم پس از انعقاد تفاهمنامه طی یک ماه آینده کار خرید خانه صمصام انجام شود،  افزود: پس از خرید مکان یاد شده لازم است که زیرساخت لازم برای تبدیل آن به موزه انجام و پس از طی مراحل لازم راه‌اندازی شود.

وی در خصوص اهمیت تاریخی فضای یاد شده است،  گفت: این خانه تاریخی که در یکی از محلات قدیمی شهر قرار دارد و در سال ۸۰ در فهرست میراث فرهنگی به ثبت رسیده مربوط به یکی از شخصیت‌های گذشته نهاوند است که در دوره قاجار زندگی می‌کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی نهاوند با بیان اینکه برای مرمت و بازسازی این خانه تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است، اضافه کرد: کار مرمت و بازسازی این خانه تاریخی تاکنون در سه مرحله انجام شده که فاز اول و دوم آن در سال‌های اخیر به پایان رسیده و فاز سوم نیز سال گذشته به اتمام رسید.

جانجان با اشاره به اینکه کار مرمت و بازسازی در فاز سوم با ۱۰۰ میلیون تومان و در فازهای قبل هم ۲۴۰ میلیون اعتبار انجام شده است، بازسازی و حفظ خانه‌های قدیمی که دارای معماری ایرانی و اسلامی هستند را یکی از برنامه‌های میراث فرهنگی خواند.

وی با تأکید براینکه تعداد خانه‌های قدیمی در شهرهای تاریخی مانند نهاوند زیاد است که متأسفانه برخی به علت بی‌توجهی در گذشته تخریب‌شده و امروز وظیفه ماست تا خانه‌های تاریخی باقیمانده را اجازه ندهیم از بین بروند،  خاطرنشان کرد: شهرستان نهاوند دارای ۲۵۴ اثر تاریخی است که بیش از ۱۰۰ مورد آن در فهرست آثار ملی ثبت‌ شده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.