سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی شبکه سازی فعالیتهای فرهنگی و قرآنی را در این استان و کشور یک ضرورت در راستای بهره‌گیری بیشتر از ظرفیتهای بین بخشی دانست.

ضرورت شبکه‌سازی فعالیتهای فرهنگی و قرآنی

به گزارش قدس آنلاین، یوسف امینی  در آیین اهدای لوح روستای بیلند گناباد به عنوان روستای نمونه و برتر قرآنی کشور افزود: فعالیتهای فرهنگی و قرآنی وقتی به عنوان یک محور و شبکه در جامعه معرفی و نهادینه شوند تاثیر گذاری بیشتری دارند.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره انتخاب روستاهای نمونه و فعال قرآنی در سطح کشور که امسال توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد فرصت مغتنمی برای شناساندن الگوهای موفق در این عرصه و معرفی آن به دیگر مناطق فراهم کرد تا این اقدامات موفق به صورت یک شبکه به عنوان چراغ روشنی پیش روی سایر نقاط و فعالان قرار گیرند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به تبادل تجربیات موفق فعالیتهای فرهنگی و قرآنی و الگو قرار دادن مناطق و افراد نمونه در این بخشها به عنوان دیگر اهداف برگزاری جشنواره انتخاب روستای نمونه قرآنی در سطح کشور گفت: باید این الگو ها به عنوان رمز موفقیت در بین آحاد جامعه معرفی شوند.

امینی افزود: بستر تبادل تجربیات فعالان موفق در عرصه های قرآنی و فرهنگی و عدالت در توزیع اعتبارات فرهنگی متناسب با توانمندی ها و ظرفیتهای بین بخشی با برگزاری این قبیل جشنواره ها در جامعه هموار می شود.

وی اضافه کرد: با برگزاری اقداماتی نظیر جشنواره انتخاب روستاهای نمونه قرآنی و توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی در مناطق روستایی از مهاجرت روستاییان به شهرها و دامن زدن به معضلات حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ کاسته می شود و هر اندازه به روستاها بیشتر توجه شود شاهد کاهش بیشتر این معضلات هستیم.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی انتخاب روستای بیلند گناباد به عنوان روستای نمونه و برتر قرآنی از بین  هزار و ۱۰۰ روستای کشور را نشان دهنده ظرفیتها و فعالیتهای شاخص این منطقه در حیطه های فرهنگی و قرآنی دانست و گفت: این شهرستان  شخصیتهای تاثیرگذاری در طول تاریخ پرورش داده است که از جمله آنان می توان به علامه بهلول گنابادی اشاره کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد هم در حاشیه این مراسم  گفت: در آیین پایانی نخستین دوره معرفی روستاهای قرآنی کشور، که ۱۹ مردادماه امسال با حضور وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران برگزار شد روستای بیلند این شهرستان به عنوان یکی از هفت روستای برتر قرآنی کشور انتخاب شد.

حمید رضا مهدوی مقدم با اشاره به روند دو مرحله ای انتخاب روستاهای قرآنی کشور افزود: در مرحله نخست از میان هزار  و ۹۷ روستای داوطلب از استانهای مختلف، ۱۷ روستا انتخاب شدند که پس از پایش میدانی و راستی‌آزمایی، از میان آنها، هفت روستا به عنوان روستاهای برتر قرآنی کشور برگزیده و معرفی شدند.

وی اضافه کرد: این انتخاب یک عنوان صرف نیست بلکه یک مسوولیت است. مسوولیتی که وظایف سنگینی را نسبت به ترویج فرهنگ قرآنی بر شانه مردم بیلند، مسوولان و فعالان قرآنی می گذارد و گذر زمان ثابت کرده است که مردم بیلند همواره در این امر موفق بوده اند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در سفر یک روزه  به گناباد ضمن شرکت در آیین اهدای لوح روستای بیلند به عنوان روستای برتر قرآنی کشور، با خانواده معظم شهدا و ایثارگران دیدار و از برخی کانونهای فرهنگی مساجد این شهرستان بازدید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.