مدیرعامل موسسه جهاد نصر وابسته به وزارت جهاد کشاورزی از اجرای ۲۲ هزار هکتار فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

اجرای ۲۲ هزار هکتار از فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی خوزستان در سال جاری

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه ا طلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، «محمدجواد صالحی نژاد» افزود: بر اساس برنامه بودجه امسال، ۲۲ هزار هکتار از شبکه‌های اصلی و فرعی بخش دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری با همکاری وزارت نیرو و سازمان آب و برق خوزستان اجرا می شود.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر اظهار داشت: امسال برای اجرای این طرح ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و ابلاغ بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه به وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین این آمادگی وجود دارد که در صورت تخصیص اعتبار امسال ۴۰ هزار هکتار از این طرح را اجرایی کنیم.

صالحی نژاد افزود: در بخش مطالعاتی نیز یکصد هزار هکتار از بخش دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مطالعات آن انجام و اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر فعالیت های موسسه جهاد نصر  در سه بخش طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتاری دشت های خوزستان  و ایلام در دو فاز، اجرای شبکه های فرعی و آبیاری زهکشی مناطق غرب و شمال غرب کشور و انتقال آب به کانون های بحران در حال انجام است.

فاز اول طرح احیای دشت‌های خوزستان و ایلام در سطح ۲۹۵ هزار هکتار از سال ۹۲ کلید خورد و با حمایت رهبر معظم انقلاب و دولت با موفقیت به بهره برداری رسید که ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به این بخش اختصاص یافت.

براساس مصوبه دولت در سال ۹۳ اجرای شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی مناطق غرب و شمال غرب در ۱۰ استان کشور از جمله ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و گلستان در حال اجراست.

این طرح در سطح ۲۲۷ هزار هکتار از اراضی استان های مذکور با ایجاد شبکه های اصلی و فرعی به طور متناظر اجرا می شود.

مبلغ هشت میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با پیشنهاد دولت و مجوز رهبر معظم انقلاب اختصاص داده شد که از این میزان ۲.۷ میلیارد دلار سهم وزارت جهاد کشاورزی و مابقی سهم وزارت نیرو است.

در سال ۹۹ از این سطح ۷۷ هزار هکتار به بهره برداری رسید و مقرر شد در تیرماه  ۱۴۰۰ حدود  ۲۵ هزار هکتار دیگر به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.