کارشناس فوتبال کشورمان از حضور بازیکنان لیگ برتری بدون لژیونرها در اردوی تیم ملی در شرایطی که خیلی از مربیان حضور نداشتند، انتقاد کرد.

قاسمپور: بدون سرمربی و دستیار چطور اردو برگزار کردند؟

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم‌ قاسم‌پور در آستانه آغاز دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران در انتخابی جام جهانی و مصاف با دو تیم عراق و سوریه که در گذشته گربه سیاه‌های ایران محسوب می‌شدند، گفت: بارها در گذشته شاهد این بودیم که نسبت به بازی‌های این‌چنینی کم اهمیت بودیم و ضربه خورده‌ایم. این مرحله به مراتب سخت‌تر از مرحله گذشته است ولی اتفاقاتی که رخ داده شائبه‌برانگیز است. ما شاهد هستیم که کادرفنی تیم ملی لیستی از بازیکنان را به تیم ملی دعوت می‌کند که بخش بسیار زیادی خط خوردند و مابقی هم خط خواهند خورد.

وی با اشاره به غیبت کادرفنی در این تمرینات اظهار کرد: از طرفی اسکوچیچ، هاشمیان، باقری و سایرین غایب هستند و بازیکنان لژیونر حضور ندارند و فقط چند تمرین آبکی برگزار شده که به هیچ دردی هم نمی‌خورد.

قاسم‌پور با انتقاد از غیبت لژیونرها در اردوی تیم ملی گفت: در حال حاضر لژیونرها هم حضور ندارند. یعنی فدراسیون فوتبال نمی‌توانست با اجازه تیم‌های باشگاهی، این لژیونرها را چند روز زودتر بگیرد؟

این کارشناس فوتبال هم‌چنین درباره این‌که تیم‌ها می‌توانند خارج از پنجره فیفا دی بازیکنان خود را به تیم‌های ملی ندهند و هیچ الزامی ندارند و اردوی اخیر تیم ملی با هدف شناسایی هر چه بهتر بازیکنان داخلی انجام شده است، گفت: به نظرم می‌توانستیم تعامل کنیم و همه این بازیکنان هم در تیم‌های خارجی خود در ترکیب اصلی بازی نمی‌کنند. می‌توانستیم با دعوت از برخی لژیونرها، اردوی بهتری داشته باشیم. من مطئنم از همین ۱۰ نفری هم که در اردو باقی مانده‌اند، افراد دیگری خط خواهند خورد. شما فکر نمی‌کنید به شعور من و امثال من توهین شده است؟ با این کارها روی کاستی‌های موجود سرپوش می‌گذارند. موقعی که سرمربی و دستیارانش نیستند، چطور اردو برگزار می‌کنند؟ چه استفاده‌ای از این اردو شده است و چه کار خاصی کرده‌اند؟

سرمربی صنعت نفت آبادان در واکنش به این‌که چه نتایجی را برابر عراق و سوریه برای تیم ملی متصور است، اظهار کرد: در فوتبال هر چیزی امکان‌پذیر است. شما شکست هفت بر یک برزیل برابر آلمان را به خاطر دارید. اصلا قابل پیش‌بینی نبود. جذابیت فوتبال به غیر قابل پیش‌بینی بودن آن است. ممکن است تیمی در بهترین شرایط خود به تیمی در بدترین شرایط ببازد. روی کاغذ و واقعیت فوتبال این است که ما از همه بهتر هستیم چرا که بیشترین لژیونر را در خارج از ایران داریم، تجربه‌ خوبی را به دست آوردیم و بازیکنان ما خلاق و باهوش هستند اما امکانات، مدیریت قوی و ... را نداریم.

این کارشناس فوتبال با تاکید بر این‌که ایران قوی‌ترین تیم حاضر در گروه خود است افزود: با این حال نتایج غیر قابل پیش‌بینی است و از نظر روحی باید آماده بازی‌های سختی شویم. در حال حاضر مشکل ما این است که تا روز پنج شنبه تمرین آن‌چنانی نخواهیم داشت. اگر چه اکثر بازیکنان در این چند سال در لیگ‌های خارجی و کنار هم بازی کردند اما نیاز به هماهنگی و تفکرات تاکتیکی بیش‌تری داریم. ما فعلا زمان را از دست می‌دهیم.

وی درباره اهمیت شروع مسابقات با دو برد متوالی به سود ایران گفت: به مسابقات لیگ هم نگاه کنید تیم‌هایی که نتایج خوبی در شروع مسابقات گرفته بودند، در لیگ برتر ماندند. تیم ملی هم همین‌طور است و اگر شروع خوبی داشته باشیم، از نظر روحی و روانی هم در وضعیت خوبی خواهیم بود و تیم‌های قوی را هم تحت تاثیر خودمان قرار می‌دهیم.

قاسم‌پور درباره وضعیت خطوط مختلف تیم ملی در مدت زمان اخیر اظهار کرد: خط دفاع ما نواقصی دارد و بدون ایراد نیست. اگر تمرین بیش‌تری داشته باشیم و بازیکنان مدت زمان بیش‌تری کنار همدیگر بازی کنند، در همه خطوط بهتر می‌شویم. باید توانایی‌های خودمان را گسترش و نواقص موجود را کاهش دهیم. در هر صورت اگر یک دفاع و دروازه‌بان خوب داشته باشید ولی متزلزل عمل کنید، باز هم گل دریافت خواهید کرد. گذشته از این نفرات خوبی که داریم، باید با کارهای تاکیتکی بیش‌تر توانایی هجومی و تدافعی خودمان را بالاتر ببریم. متاسفانه دفاع تیمی ما در دوران کی‌روش بهتر بود.

او ادامه داد: آرزو می‌کنیم در این مرحله عملکرد خوبی داشته باشیم و در نهایت کارمان به روزهای آخر و امدادهای غیبی نرسد و خیلی سریع به جام جهانی صعود کنیم که خیال‌مان راحت شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.