ستاره ایرانی پس از روزهای نه چندان خوبی که در برایتون پشت سرگذاشت در بازگشت به هلند دوباره درخشان ظاهر شده است. جهانبخش حال امید اول فاینورد و تیم ملی است برای روزهای دشوار پیش‌رو. صعود به جام جهانی نقطه عطفی برای او خواهد بود. گپ ما با علیرضا را می‌خوانید.

ثابت می‌کنیم فوتبال ما از آسیا جدا شده است

درشرایطی که مسئولان برایتون مدام از نیاز به تو سخن به میان می‌آوردند چه شد تصمیم به جدایی گرفتی؟

قصد داشتم فصل پیش این تیم را ترک کنم اما به من گفتند بمان، حتماً بازی می‌کنی. من تا آخرین روز هم تلاش کردم به باشگاهی جدید بروم تا بیشتر بازی کنم. چند پیشنهاد خوب از لیگ‌های معتبر داشتم اما برایتون مخالفت کرد و من هم ماندم. البته این را هم بگویم که واقعاً برایتون را دوست داشتم. در باشگاه هم جا افتاده بودم و ارتباط‌مان با هم مناسب بود. همه این‌ها به من امید می‌داد تا بتوانم روند قبلی را برگردانم. اما درنهایت کار به جدایی کشید.

به هدف‌هایت در برایتون نرسیدی؟

مصدومیت بدموقع مقابل منچستریونایتد در اف‌ای کاپ من را عقب انداخت. وقتی  هم که برگشتم فشار روحی و روانی زیادی تحمل کردم. در ۲۶ سالگی مهم‌ترین موضوع برای یک فوتبالیست بازی کردن  است که من این موقعیت را از دست دادم. درآن روزها هم نمی‌خواستم خودم را فریب بدهم که چون در بهترین لیگ دنیا حضور دارم، اشکال ندارد کمتر بازی کنم. من برای بازی به برایتون رفته بودم و باید تلاشم را می‌کردم. با خودم گفتم اگر قرار است شرایط این‌طور پیش برود، بهتر است جدا شوم.

اگر به عقب برگردی باز هم به انگلیس می‌روی؟

با خودم رو راست هستم. اگر باز هم به عقب برگردم تیم برایتون را انتخاب می‌کنم و هرگز از کاری که کردم پشیمان نیستم. بازی در انگلیس تجربه ارزشمندی بود که هر کسی قادر به تجربه آن نیست.

و انتخاب فاینورد به‌نظر انتخاب خوبی است برای تو؟

از زندگی در هلند احساس بسیار خوبی دارم. من با فوتبال هلند بیگانه نیستم وشرایط خوبی را اینجا سپری می‌کنم. در بازی آخر مقابل اوترخت شکست خوردیم اما در آن بازی من یک پاس گل هم دادم. حضور درهلند رضایت بخش است. من فاینورد را دوست دارم و اینجا هم به من اعتماد دارند.

شرایط تیم ملی را چه طور توصیف می‌کنی؟

بازیکنان خوبی در تیم ملی حضور دارند و قطعاً مدعی صعود هستیم و نباید اجازه دهیم اتفاقات دور قبل تکرار شود.

نظرت درباره گروهمان چیست؟

درباره اینکه گروه ما آسان است صحبت‌های زیادی شنیدم اما در مقدماتی جام جهانی هیچ بازی آسانی وجود ندارد. همه تیم‌ها می‌آیند تا بهترین نتایج را بگیرند و به جام جهانی صعود کنند. ما هم باید همین روند را حفظ کنیم و از این مرحله با سربلندی خارج شویم تا سومین حضور متوالی‌مان در جام جهانی را جشن بگیریم. ما باید به جام جهانی برویم و نشان دهیم که فوتبال ایران از آسیا جدا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.