۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
کد خبر: 766683

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: ذخیره خون این استان به دلیل کاهش مراجعه اهداکنندگان به پایگاه‌های انتقال خون کاهش یافته است.

ذخیره خون در استان بوشهر کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر نرگس عبیدی افزود: علت کاهش مراجعه اهدا کنندگان به پایگاه‌ های انتقال خون همه‌گیری کرونا و رشد فزاینده شیوع این ویروس است که باعث پایین آمدن میزان ذخیره خون در این استان شده‌است.

وی ادامه داد: در شرایط همه‌گیری کرونا برخی از کسانی که تمایل به اهدا دارند،  گرفتار این ویروس می‌شوند که این مشکل باعث می‌شود تا خود این افراد و اطرافیان مرتبط با آنها نیز به صورت موقت از اهدا کنار گذاشته می‌شوند و همین امر باعث می‌شود میزان ذخایر خون کاهش یابد.

عبیدی بیان کرد: اولویت انتقال خون سلامت اهدا کننده‌است و کسی که مبتلا به کرونا باشد به دلیل ضعف عمومی تا ۲۸ روز پس از بهبودی توانایی اهدا خون ندارد و افراد دیگری نیز که هم‌خانه این افراد هستند نیز به دلیل اینکه ممکن است ناقل باشند به‌طور موقت نمی‌توانند خون اهدا کنند.

مدیر کل انتقال خون استان بوشهر یادآور شد: در کنار این دلایل، گرمای هوا در استان بوشهر نیز در کاهش اهدای خون تأثیر داشته است.

عبیدی در باره انتقال کرونا از طریق خون تاکید کرد: تاکنون در هیچ کار تحقیقاتی ثابت نشده کرونا از طریق خون انتقال یافته باشد.

وی با تاکید براینکه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در پایگاه‌های انتقال خون با دقت و سخت‌گیرانه رعایت می‌شود و اهدا کنندگان دغدغه ابتلا به کرونا در پایگاه‌های انتقال خون را نداشته باشند و با نوبت‌گیری اینترنتی و دریافت کد رهگیری زمان کمتری را در پایگاه‌ها حضور خواهند داشت.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.