معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: براساس مصوب امروز جلسه ستاد تنظیم بازار استان طی ۳ روز کاری آینده سازمان جهادکشاورزی اصفهان باید وضعیت قیمت تمام شده شیرخام را تعیین تکلیف کند.

 جهاد کشاورزی اصفهان تا ۳ روز آینده مکلف به تعیین نرخ شیرخام شد

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل نادری، درباره نوسانات قیمتی بازار محصولات لبنی طی روزهای اخیر، اظهار داشت: در ماه‌های گذشته با تعیین قیمت شیرخام متاسفانه یک سری مباحثی در کشور مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد که بعد از آن تصمیمات با عقب‌نشینی‌ها، ستاد تنظیم بازار کشوری به صورت دقیق و مشخص قیمت تمام شده شیرخام را اعلام نکرد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی با توجه به وظایف قانونی محول شده به این وزارتخانه براساس قانون انتزاع در تصمیم‌گیری‌ دخیل است، افزود: این دوگانگی تصمیم‌گیری‌ها و یا مباحث حمایت جهادکشاورزی از دامداران و یا در حقیقت قیمت تمام شده نهاده‌ها برای دامداری‌ها که طی خشکسالی‌ها افزایش یافته بود همانند پازلی در کنار یکدیگر سبب رشد قیمت شیرخام شده است.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه شیرخام مواد اولیه اصلی واحدهای صنعتی لبنی را تشکیل می‌دهد و به‌تبع تغییر و افزایش نرخ این کالا بی‌تاثیر بر قیمت محصولات لبنیات نیست، تصریح کرد: این اثرپذیری قیمت شیرخام بر نرخ انواع شیر، پنیر، ماست کم‌چرب و پرچرب و دیگر کالاهای لبنی سبب به هم ریختگی بازار لبنیات شده است.

وی با تاکید بر اینکه براساس مصوب امروز جلسه ستاد تنظیم بازار استان اصفهان مقرر شده سازمان جهاد کشاورزی استان طی ۳ روز کاری آینده قیمت تمام شده شیرخام را تعیین تکلیف کند، خاطرنشان کرد: در این مدت جهادکشاورزی یا از طریق کمک وزارتخانه و یا داخل استانی باید نرخ شیرخام را تعیین کند زیرا با اعلام نهایی، طبیعتاً بهای محصولات لبنی هم مشخص خواهد شد.

نادری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با افزایش نرخ شیرخام، صنایع لبنی تا چند درصد مجاز به رشد محصولات هستند، گفت: با تغییر نرخ شیرخام از ۴ هزار و ۵۰۰ به ۶ هزار و ۵۰۰ تومان و سیرصعودی در حدود ۵۰ درصدی، بسیاری از کارخانجات لبنی اعلام کردند که شیر به‌ عنوان مواداولیه اصلی آنها ۷۰ تا ۸۰ درصد قیمت تمام شده برخی کالا را مشخص می‌کند اما بدلیل عدم کشش بازار فقط ۲۰ تا ۲۵ درصد محصولات خود را افزایش داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ محصولات لبنی فقط متخص استان اصفهان نیست و در سطح کشوری هم این کالاها تغییراتی داشته‌اند، افزود: با توضیحات فعلی اهداف اصلی ما شفاف‌سازی موضوع است که طی این روزها علت افزایش قیمت‌ محصولات لبنی چیست و تفاوت نرخ‌ها در بازار به چه دلیل است تا بتوانیم طی چند روز آینده اطلاع‌رسانی دقیق به مردم  انجام شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.