معضل تامین آب شرب همچنان برخی روستائیان جنوب خراسان‌رضوی را اذیت می‌کند و پای کمبود اعتبارات در میان است.

مصائب روستاهای جنوب خراسان‌رضوی در تامین آب شرب/ پای کمبود اعتبارات در میان است

به گزارش قدس آنلاین، روستای «زیبد» در ۲۰ کیلومتری جنوب غرب شهرستان گناباد واقع شده که با جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ خانوار یکی از بزرگ‌ترین روستای بخش کاخک محسوب می‌شود.

این روستا که به واسطه تعداد شهید و جانبازی که دارد یکی از روستاهای شاخص کشوری محسوب می‌شود و کمتر خانواده‌ای در این روستا وجود دارد که شهید و یا جانباز نداشته باشد.

این روزها اهالی روستای «زیبد» گناباد با کمبود آب مواجه هستند و این مشکل برای روستایی که اهالی آن بیشتر مُسن هستند یک معضل محسوب است.

عجم؛ یکی از اهالی روستای زیبد در این زمینه اظهار داشت: در گذشته این مشکل را نداشته‌ایم اما امسال وضعیت آب بسیار خراب است و یا قطع می باشد و یا این که فشار آب بسیار ناچیز است. بیشتر اهالی روستا مُسن هستند و توانایی این را ندارند که با ظرف از نقاط تعیین شده آب را برداشت کنند و نبود آب سختی‌هایی را برای آنها به همراه دارد.

خانم مسنی از اهالی همین روستا به خبرنگار تسنیم گفت: روستا به دلیل این که شیب دارد قسمتی از روستا را آب می‌گیرد و به آنها آب می‌رسد اما در قسمت بالایی روستا قطره‌ای آب وجود ندارد و حتی برای جزئی‌ترین چیزها به مشکل می‌خوریم.

مشکل آب روستا ظرف چند روز آینده برطرف می‌شود

حامد قربانی؛ فرماندار گناباد در این زمینه اظهار داشت: روستای «زیبد» از روستاهای ویژه ما است و همیشه تلاش کرده‌ایم حق خود را به مردم این روستا ادا کنیم.

وی ادامه داد: مشکلات کمبود آب در این روستا را به جد پیگیری و ظرف چند هفته اخیر نیز دو بار از این روستا بازدید داشته و در جریان مشکلات آنها قرار گرفته‌ایم.

فرماندار گناباد خاطرنشان کرد: اداره آب و فاضلاب گناباد مکلف شده تا آب این روستا را تامین کند که در این مرحله با تخلیه تانکر آب در منبع روستا سعی کرده‌ایم به صورت موقت مشکل آب را حل کنیم.

وی تصریح کرد: مشکل پمپاژ آب این روستا را در دستور کار داریم و به زودی پمپ انتقال آب را تغییر خواهیم داد تا آب شرب مورد نیاز با میزان خروجی بیشتر پمپاز شود.

باز هم پای اعتبارات در میان است

جواد سالاری مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان گناباد نیز درباره برنامه‌های این اداره برای کاهش مشکل کمبود آب در این منطقه اظهار داشت: اصلاح خطوط انتقال آب، مهندسی مجدد و احیای منابع آبی موجود در دستور کار آبفا قرار دارد که در همین راستا تاکنون پمب چاه اصلی مجتمع و پمب ایستگاه پمپاژ بین راهی رضویه مهندسی مجدد شده و با پمب بهتر جایگزین شده است و این روند تا حصول نتیجه بهتر برای افزایش توان تولید آب ادامه خواهد داشت.

وی در رابطه با بهره‌برداری از منابع جدید نیز عنوان داشت: اسناد مناقصه عملیات اجرایی بهره‌برداری از چاه سوم این مجتمع آماده است و در صورت تامین اعتبار لازم، این مناقصه جهت واگذاری به پیمانکار انجام خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.