استاندار خراسان رضوی گفت: خوشبختانه میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی از سوی مردم در این استان که پیش از این به ۳۵ درصد رسیده بود طی سه هفته اخیر روند رو به رشدی یافته و به بیش از ۸۰ درصد رسیده اما این شرایط شکننده است.

رعایت پروتکلهای بهداشتی در خراسان رضوی به بیش از ۸۰ درصد رسید

به گزارش قدس آنلاین، محمد صادق معتمدیان بامداد چهارشنبه در نشست جمع بندی سفر یک روزه خود به شهرستان گلبهار افزود: ۲ هفته بسیار سخت را به لحاظ اوج شیوع کرونا و افزایش میزان بستری و مرگ و میرها پشت سر گذاشتیم که بی سابقه بود و کادر درمان زحمات بسیار زیادی را متقبل شدند.

وی اضافه کرد: اکنون اعداد و ارقام حاکی از کاهش میزان شیوع کرونا، درمان بیماران سرپایی و بستری ها در خراسان رضوی و نتیجه یک کار تیمی از سوی مدیران بخشهای مختلف است اما وضعیت شکننده است و اگر غفلت یا عادی انگاری شود امکان دارد دوباره پنجمین اوجگیری شیوع کرونا بر ششمین اوجگیری سوار شود لذا باید مردم توصیه های بهداشتی را جدی تر بگیرند و پروتکلهای بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

استاندار خراسان رضوی گفت: همه استان برای تامین نیازهای بخش درمان بسیج شدند و با تلاش شبانه روزی، زمینه ای فراهم شد تا کادر درمان فقط دغدغه درمان بیماران را داشته باشند، در این راستا از فرماندهی کل سپاه کمک گرفته شد و در کمتر از ۱۵ روز ۲ بیمارستان صحرایی در مشهد و نیشابور راه اندازی و ۱۶۰ تخت در مشهد و ۹۶ تخت در نیشابور به تعداد تختهای بیمارستانها اضافه شد.

معتمدیان افزود: در شرایطی که وضعیت ۱۲ استان در شیوع کرونا بدتر از خراسان رضوی بود اما سیاه نمایی های مختلفی در این زمینه انجام گرفت، با این حال با بهره گیری از نیروی انسانی مجرب در کادر درمان، طی ۱۸ ماهه گذشته بیش از ۹۰ هزار نفر مبتلا به کووید ۱۹ بهبودی کامل حاصل پیدا کرده و از بیمارستان مرخص شدند و میانگین ترخیص روزانه بیماران در استان به ۵۰۰ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: هم اینک با وجود شرایط سخت و محدودیتهای مالی، در دو جبهه کرونا و واکسیناسیون در تلاش هستیم و با این که می توان روزانه زیرساخت واکسیناسیون ۴۰۰ هزار نفر را در استان فراهم کرد اما به دلیل کارشکنی های کشورهای دیگر با کمبود واکسن مواجه هستیم لذا چاره ای جز شناسایی اولویتهای مردم و بهره گیری از همه ظرفیتها برای تامین این اولویتها نداریم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به خواسته های مردم شهرستانهای گلبهار و چناران به ویژه شهرهای تازه تاسیس و روستاهای آنها گفت: وقتی بخشی تبدیل به شهر یا روستایی تبدیل به بخش می شود، سطح توقعات مردم آن منطقه افزایش می یابد لذا ایجاد مرکز جامع سلامت و اورژانس برای شهرهای رادکان و سیدآباد و همچنین تکمیل بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی گلبهار از سوی دانشگاه علوم پزشکی ضروری است.

معتمدیان پیگیری برای ایجاد نمایندگی اداره های ضروری در گلبهار و تدوین طرحی برای جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری و بومگردی در این شهرستان را مورد تاکید قرار داد و افزود: در این زمینه هر چه قدر اعتبار از صندوق کارآفرینی و حوزه روستایی نهاد ریاست جمهوری نیاز باشد تامین می کنیم.

وی با اشاره به کمبود آرد در بخش روستایی ادامه داد: باید عملکرد تعاون روستایی در تخصیص آرد مورد نیاز روستاییان بررسی شود و این که هر ۶ ماه یک بار به سهمیه آرد روستاییان اضافه می شود اما دست آنان به این آرد نمی رسد نیاز به بازنگری در این بخش دارد.

استاندار خراسان رضوی گفت: ۶ ماه سخت را با مشکلات عدیده در خصوص قطعی برق، کمبود آب، کمبود گندم، افزایش لجام گسیخته قیمتها، تامین مرغ و گوشت، تامین ذخایر راهبردی به دلیل افزایش قیمت ارز یا کمبود آن، شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن پشت سر گذاشتیم.

معتمدیان افزود: در این راستا تامین مطالبات مردم اولویت ماست لذا با حضور میدانی در شهرها و روستاهای خراسان رضوی ضمن شناسایی ظرفیتها، مشکلات مردم را احصا و برای افزایش درآمد، توسعه اشتغال و فرصتهای آن تلاش خواهیم کردیم لذا سفر به گلبهار ۴۰ مصوبه در حوزه های زیربنایی نظیر راه، بهداشت و درمان، عمران و اقتصاد داشت که همه آنها عملیاتی خواهد شد.

نماینده مردم چناران و گلبهار در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: ارتقای گلبهار به شهرستان از آرزوهای مردم این منطقه بود که به نتیجه رسید لذا مردم در انتظار ارتقای امکانات این شهرستان از سوی مسوولان هستند.

حسین عباس‌زاده امامی افزود: گلبهار از ظرفیتهای ویژه ای از جمله نزدیکی به مشهد، فرودگاه، مکانهای گردشگری متعدد طبیعی و مصنوعی، بزرگترین معدن سنگ آهک کشور و یکی از بزرگترین پردیسهای دانشگاه آزاد برخوردار است و در این راستا باید برخی مصوبات گذشته مانند ایجاد شهرک دانشگاهی آن اجرا شود و در جهت بهره گیری از ظرفیتهای آن برنامه ریزی لازم انجام گیرد.

وی اظهار داشت: در سه شهرستان چناران، طرقبه شاندیز و  گلبهار یک بیمارستان دولتی وجود ندارد از این رو  تکمیل بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی گلبهار که ردیف بودجه ملی نیز دارد، باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه گلبهار نیز در این نشست با تاکید بر جمعیت ۱۲۰ هزار نفری گلبهار در وسعت چهار هزار هکتار گفت: جمعیت این شهر رو به افزایش است اما واحد مسکونی و امکانات آموزشی و ورزشی با این جمعیت تناسبی ندارد و از ۴۲ هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر این شهر نیز سه هزار واحد ساخته نشده است.

ججت الاسلام جواد غلامی ایجاد آرامستان، توسعه زیرساختهای شهری، افزایش سهمیه آرد روستاییان، اختصاص چاه آب برای گلبهار، استقرار نمایندگی اداره ها در زمینهای باقیمانده از پروژه دانشگاه آزاد را خواستار شد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.