حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه ایران در تماس تلفنی همتای جمهوری آذربایجانی خود خواستار حل مسالمت آمیز اختلافات در منطقه قفقاز شد.

امیرعبداللهیان خواستار حل مسالمت آمیز اختلافات در منطقه قفقاز شد

به گزارش قدس آنلاین، جیحون بایرام اف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران اخذ رای اعتماد و آغاز بکار او را تبریک گفت.

امیرعبداللهیان نیز ضمن تشکر از تبریک وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، با اعلام آمادگی ایران برای ارتقاء همه جانبه روابط دوجانبه، آمادگی کشورمان برای مشارکت در بازسازی مناطق آزاد شده در این کشور را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین ضرورت احترام به مرزهای بین المللی را مورد تاکید قرار داد و خواستار حل و فصل اختلافات در منطقه قفقاز از طریق سیاسی و مسالمت آمیز شد.

بایرام اف نیز در این تماس تلفنی بر گسترش همکاری‌های فیمابین در همه ابعاد تاکید و خواستار مشارکت هرچه بیشتر ایران در بازسازی مناطق آزاد شده و همچنین همکاری‌ها در حوزه ترانزیت شد و گزارشی از تحولات در منطقه قره باغ ارائه کرد.

وزرای امورخارجه دوکشور همچنین از یکدیگر برای سفر به پایتخت‌های دو کشور در کوتاه ترین زمان ممکن دعوت به عمل آوردند و ابراز امیدواری کردند دیدار حضوری آنها در اسرع وقت محقق شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.