داستان «دنیا پس از تو نباشد» عنوان اثری به قلم سید مهدی شجاعی از سوی انتشارات نیستان روانه بازار کتاب شد.

«دنیا پس از تو نباشد» عاشقانه‌ای در دل عاشورا

به گزارش قدس آنلاین، داستان «دنیا پس از تو نباشد» عنوان اثری به قلم سید مهدی شجاعی است که روایت زندگی وهب از اصحاب امام حسین (ع) در روز عاشورا را بازگو می‌کند.

این کتاب در ۳۸ صفحه خشتی در انتشارات کتاب نیستان به زیور طبع آراسته شده است.

وهب جوانی است که برخی او را نصرانی نیز معرفی کرده‌اند. او با مادر و همسر جوانش به همراه امام حسین (ع) راهی کربلا می‌شود. در هنگامه نبرد، وقتی همسرش او را برای آخرین بار راهی میدان می‌بیند، آرزو می‌کند که ای کاش پس از شهادت همسر جوانش به او ملحق شود تا زندگی آن‌ها در جهان باقی نیز در کنار هم ادامه پیدا کند. وهب شهید می‌شود و همسرش نیز که بر بالین او حضور یافته است توسط یکی از سربازان سپاه ابن زیاد به شهادت می‌رسد.

در روایت‌های تاریخی عنوان شده است که وهب در روز عاشورا ۲۵ سال سن داشت و از دامادی‌اش هفده روز می‌گذشت، او با اصرار مادرش و با وجود علاقه شدید به همسر جوانش از او دل بریده و به میدان مبارزه می‌رود.

داستان وهب در میان داستان‌های روایت شده از اشخاص حاضر در روز عاشورا داستانی تراژیک است و در عین حال شوری حماسی دارد. روایت سید مهدی شجاعی از این شخص و داستان عشق او به همسر و در عین حال امامش و نیز نحوه شهادت او و همسرش در عاشورا نیز باری حماسی و در عین حال تراژیک دارد.

شجاعی با بهره‌گیری از نثری تاریخی که چینش کلمات در کنار آن باری حماسی دارد داستانش را از دل تردید در قلب وهب به سوی یقین او هدایت می‌کند. او در کتابش سعی کرده است روایتی از عشق وهب به همسرش و تمنای او برای زیست ابدی در جهان باقی در کنار او را در کنار فرجام این آرزو بازخوانی کند.

این کتاب همچنین از تصویرگری فرهاد جمشیدی نیز بهره برده است. او با تصاویری برگرفته از تکنیک مستند تاریخی و با استفاده از تنها ۲ رنگ سیاه و سفید، سعی کرده است به نوعی نزاع میان خیر و و شر، تقابل سپیدی و سیاهی و هستی و نیستی ابدی را در مقابل مخاطب به تصویر بکشاند.

منبع: صبا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.