استاندار فارس گفت: در زمینه تنظیم بازار نیازمند اخذ تصمیمات ملی هستیم یا اینکه اختیاراتی به استان‌ها واگذار شوود تا با اعمال تصمیمات به موقع فشار مباحث معیشتی بر مردم کاهش یابد.

تفویض اختیار به استان‌ها در زمینه تنظیم بازار

به گزارش قدس آنلاین، عنایت‌الله رحیمی امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس بیان کرد: آمادگی برای پیشگیری از بیماری منحوس کرونا، معیشت و اشتغال جامعه از موضوعات مورد تاکید رئیس جمهور است که باید در جلسات اقتصاد مقاومتی به این قبیل موضوعات بیش از پیش پرداخته شود.

او افزود: ما هم موضوعات اقتصاد مقاومتی را داریم و هم پروژه‌های جهش تولید و هم تکالیف و پروژه‌های سند پیشران،  که باید جزو اولویتها باشد و به آنها بپردازیم.

استاندار فارس ادامه داد: در زمینه تنظیم بازار نیز نیازمند این هستیم که تصمیمات ملی گرفته شود و یا اختیاراتی به استان‌ها داده شود تا با اعمال تصمیمات به موقع، فشار مباحث معیشتی بر مردم کاهش یابد.

رحیمی گفت: درخواست ما از کارگروه اقتصاد مقاومتی استان تلاش برای حمایت از مجموعه‌های فعال و ورود میدانی برای حل مشکلات و مسائل کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و شناسایی و حل مسائل واحدهای مواجه به مشکل است.

استاندار فارس گفت: البته از قبل تعدادی از واحدهای تولیدی که به صورت راکد درآمده بودند،  در دستور کار رفع موانع قرار گرفتند. به گونه‌ای که از سال ٩٩ تاکنون بیش از ٣٠٠ واحد از آنها به چرخه تولید بازگشته‌اند و برای برگشت مابقی واحدهای راکد باقی مانده به مجموعه صنعت و معدن، شهرک‌های صنعتی و سازمان جهاد کشاورزی نیز باید تلاش شود.

به گفته رحیمی،  تعداد زیادی از واحدهای جهاد کشاورزی فارس به صورت تعطیل درآمده که برگشت بسیاری از آنها به چرخه تولید امکان پذیر است و باید در دستور کار قرار گیرد.

او از مدیران خواست تا مشکلات تولید گران را بدون واسطه با حضور میدانی در واحدهای تولیدی ببینند و تاکید کرد: اجازه ندهیم سرمایه گذار و تولید کننده در پیچ و خم اداری به سمت و سویی حرکت کند که از تولید دست بکشد.

استاندار فارس گفت: بزرگترین ضربه به اقتصاد ممکلت در شرایط فعلی افزایش نیافتن تولید، ایجاد نشدن ارزش افزوده و شغل و نهایتا پاسداری نکردن از معیشت مردم است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.