مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: نیروگاه شهیدسلیمی نکا در پنج ماه ابتدای امسال بالغ بر ۴ میلیارد و۸۳۵ میلیون و۴۶ هزارکیلووات ساعت انرژی تولید کرد.

افزایش حدود ۷.۷ درصد تولید انرژی خالص نیروگاه شهیدسلیمی نکا

به گزارش قدس آنلاین، محسن نعمتی اظهارکرد: مجموع انرژی خالص نیروگاه در پنج ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۷.۷ درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به اینکه در پنج ماه اخیر بالغ بر ۷۲.۵ درصد انرژی تولید شده در واحدهای بخاری و حدود ۲۷.۵درصد در واحدهای بلوک سیکل ترکیبی به دست آمده است، اظهارکرد: با توجه به دشواری و حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره برداری از واحدهای این نیروگاه با گذشت بیش از ۴ دهه کارکرد، به دلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحدهای این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی کار آسانی نیست.

این مسئول افزود:با توجه به نیاز شبکه برق کشور و علیرغم همه محدودیت های موجود به ویژه در شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا، با همدلی و تلاش جهادی و شبانه روزی کارکنان نیروگاه، در حال حاضر تمامی واحدهای نیروگاه جهت تولید پایدار برق و گذر از پیک مصرف در مدار تولید قرار دارند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا خاطرنشان کرد: در پنج ماه ابتدای امسال حدود ۴۴ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه طبق برنامه محقق شد.                                 

وی افزود: نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخاری به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، دو واحد گازی به ظرفیت هر یک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، بیش از ۴ درصد از برق کشور را تامین می کند.  

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.