هواپیمای آتش نشان جهت اطفاء حریق درتالاب انزلی با دستور وزیر دفاع به مرکز کنترل و پشتیبانی اطفاء حریق هوایی وزارت دفاع، به این منطقه اعزام شد.

اعزام هواپیمای آتش‌نشان برای اطفای آتش‌سوزی به تالاب انزلی

به گزارش قدس آنلاین، خلبان محمد مهدی نوری آل آقا، رییس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع در خصوص اعزام هواپیمای آتش نشان به تالاب انزلی،گفت:برابر اعلام حریق توسط سازمان محیط زیست و مدیریت بحران استان گیلان در روز دوشنبه ۸ شهریور  بلافاصله نسبت به اعزام بالگرد اطفای حریق با سبد ۴۰۰۰ لیتری به تالاب انزلی اقدام لازم  صورت گرفت و تالاب اطفاء  گردید، اما به دلیل وسعت و باد شدید در منطقه  مجددا آتش شعله‌ور و منجر به  ادامه عملیات تا امروز گردید.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای مهار آتش بیش از ۵۰ سورتی پرواز انجام  شده و بیش از ۱۵۰۰۰۰ لیتر آب ریخته شده است و با توجه به احساس نیاز فوری جهت اطفای سریعتر در منطقه هماهنگی با یگان عملیات هوایی نیروی هوا فضای سپاه انجام و پرواز هواپیمای ایلوشین با ظرفیت ۴۰ تن آب در دستور کار قرار گرفته است.

خلبان نوری آل آقا تصریح کرد: شرایط  تالاب انزلی به واسطه نبود ارتفاعات بلند و یک سطح بودن  به شکلی است که قابلیت استفاده از هواپیما را دارد و با توجه به وسعت آتش اثر گذاری بالاتری را نسبت به بالگرد ایجاد می‌نماید.

رییس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفاء حریق هوایی وزارت دفاع اضافه کرد: تالاب امیر کلایه که طعمه حریق شده به دلیل دارا بودن گونه های جانوری و زیست محیطی خاص آن  از اولویت ویژه ای  برخوردار است .

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ هکتار از نیزارهای تالاب انزلی طعمه حریق شده است، افزود: استفاده از  بالگرد برای مهار حریق با این وسعت پاسخگو نیست و باید از هواپیمای آتش نشان استفاده شود.

خلبان نوری آل آقا خاطرنشان کرد: در هر جایی که نیاز به استفاده از ظرفیت هواپیما باشد و از نظر موقعیت اثر گذاری جهت اطفاء حریق را داشته باشد  از این ظرفیت همانند گذشته مثل تالاب هور العظیم استان خوزستان استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.