رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: استخراج مواد معدنی در این استان در پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۱۱ درصد افزایش یافت.

  استخراج مواد معدنی در اردبیل افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، رامین صادقی افزود: در پنج ماه سال جاری بیش از ۱۵۳ میلیون تن مواد معدنی شامل کانی سنگ مس، مولیبدن و طلا از معادن این استان کشف و استخراج شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز نسبت به سال قبل در مجموع استخراج از معادن استان ۱۱/۳ افزایش داشت، اظهار کرد: همچنین در این مدت صدور پروانه اکتشاف هفت درصد و پروانه بهره‌برداری معادن نیز ۶/۲ درصد افزایش داشت.

وی از فعال شدن ۱۹ معدن راکد استان  در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: امسال نیز تاکنون ۲۰ معدن راکد در نقاط مختلف استان با اشتغال‌زایی یکصد نفر دوباره فعال شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: تاکنون ۲۱۲ پروانه بهره‌برداری معدن با ذخیره ۴۵۰ میلیون تن انواع مواد معدنی در استان صادر شده و بیش از سه هزار میلیارد ریال در این زمینه سرمایه‌گذاری شده است.

صادقی ادامه داد: امسال برای ۱۲ محدوده معدنی در استان پروانه اکتشاف صادر شده و صدور پروانه اکتشاف برای چهار محدوده معدنی نیز در دست اقدام است.

وی گفت: استان اردبیل در به نتیجه رساندن مطالعات اکتشافی در پهنه‌های معدنی در کشور رتبه اول را دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.