مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: با کاهش ۳۷ درصدی بارش نزولات جوی، مخازن سدهای استان تهران ۳۸۰ میلیون مترمکعب نسبت به سال قبل کمبود آب دارد.

مخازن سدهای تهران ۳۸۰ میلیون مترمکعب نسبت به سال قبل کمبود آب دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا بختیاری امروز در آیین کلنگ‌زنی مخزن پنج هزار مترمکعبی شهر فرون‌آباد اظهار داشت: با کاهش ۳۷ درصدی بارش نزولات جوی، مخازن سدهای استان تهران ۳۸۰ میلیون مترمکعب نسبت به سال قبل کمبود آب دارد ولی امسال هیچ گونه قطعی برنامه ریزی شده آب در استان تهران رخ نداد.
وی در خصوص طرح مخزن پنج هزار مترمکعب پاکدشت گفت: در چند سال اخیر و با احداث تصفیه‌خانه خانه‌ هفتم در منطقه پاکدشت، مردم این شهرستان از آب سد ماملو برخوردار شدند و امروز همان آبی که مردم شهر تهران استفاده می‌کنند در این شهرستان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
وی افزود: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ پروژه در آب و فاضلاب استان تهران در حال اجرا است که پیش بینی می‌شود این پروژه ها با اعتباری بیش از ۹ هزار میلیارد تومان تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.
بختیاری با بیان اینکه ۳۰ درصد ظرفیت آب و فاضلاب کشور در استان تهران قرار دارد، اضافه کرد: سال گذشته ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه در بخش آب و فاضلاب در استان تهران افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
وی با اشاره به این‌که در حال حاضر بیش از ۳۰۰ پیمانکار در شرکت فاضلاب استان تهران مشغول فعالیت هستند تا پروژه های جدید را به بهره‌برداری برسانند، افزود: اجرای رینگ تهران از جمله پروژه‌هایی است که امسال بخش اعظمی از آن به بهره‌برداری می‌رسد و وارد مدار می‌شود.
بختیاری ادامه داد: با اجرای این پروژه، تصفیه‌خانه ششم در شمال غرب تهران به تصفیه‌خانه هفتم در شهرستان پاکدشت متصل شده و با اجرای این طرح حدود ۲و نیم میلیون نفر از مردم جنوب و جنوب‌شرق استان از اب شرب سالم و بهداشتی بهره می‌برند.
وی افزود: برای اجرای طرح ها و پروژه‌های عمرانی سال جاری چهارهزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که پیش بینی می کنیم با این اعتبار پروژه هایی به ارزش هشت هزار میلیارد تومان تا آخر امسال به بهره‌برداری برسانیم.
مدیرعامل آبفای استان تهران با اشاره به مشکلات کمبود شدید منابع آبی و کمبود و قطعی برق اظهار کرد: کاهش ۳۷ درصدی بارندگی ها نسبت به سال گذشته موجب کاهش ۳۸۰ میلیون مترمکعب مخازن سدها نسبت به سال قبل شده، که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حتی یک ساعت هم مشکل آب ناشی از نبود و کمبود آب را نداشتیم.
وی ادامه داد: استان تهران تقریبا تنها استان در کشور بوده که به هیچ عنوان قطعی آب به صورت برنامه‌ریزی شده نداشته و جمعیت حدود ۱۷ میلیون نفر را با آب رسانی کامل انجام داده و تنها در برخی مناطق که چاه‌ها به برق متصل بوده به علت قطعی برق به صورت محدود و کوتاه مدت قطعی آب صورت گرفته است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.