با همکاری سپاه قدس گیلان، دانشگاه علوم پزشکی و خیرین بیش از ۵۰۰ کپسول اکسیژن در میان بیمارستان‌های استان توزیع شد.

سپاه قدس نفسی تازه به بیمارستان‌های گیلان بخشید

به گزارش قدس آنلاین، سردار محمد عبدالله پور ظهر امروز در مراسم اهدا ۱۰۰ کپسول اکسیژن به مراکز درمانی استان گیلان در ستاد فرماندهی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه حجم بیماران کرونایی در پیک پنجم بسیار زیاد بوده است، اظهار کرد: ویروس کرونا خانواده‌های بسیاری را داغدار و افراد زیادی به این ویروس مبتلا شدند ولی میزان ابتلا به کرونا در پیک پنجم بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره کمبود اکسیژن در مراکز درمانی گیلان در ابتدای پیک پنجم کرونا گفت: حجم بیماران بستری‌شده و مصرف اکسیژن در بیمارستان‌های گیلان بسیار زیاد بوده است و همین امر سبب کاهش کپسول اکسیژن در مراکز درمانی گیلان شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به درخواست دانشگاه علوم پزشکی گیلان مبنی بر نیاز مراکز درمانی استان به ۱۰۰ کپسول اکسیژن افزود: بعد از اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سپاه قدس با کمک بسیج، پایگاه‌های مقاومت و خیرین تاکنون نزدیک به ۶۰۰ کپسول اکسیژن را تهیه و در اختیار کادر درمان قرار داده است.

عبدالله پور یکی از ثمرات ویروس منحوس کرونا را افزایش همدلی در میان مردم دانست و بیان کرد: از ابتدای محرم تاکنون ۱۲ هزار و ۸۵۰ بسته معیشتی به ارزش ریالی ۴۰۰ هزار تومان در میان نیازمندان گیلانی توزیع‌شده و این‌ روند ادامه‌دار است.

وی با موفقیت دانستن طرح‌های دوره اول و دوم طرح شهید سلیمانی تصریح کرد: با تلاش بسیج، سپاه قدس و دانشگاه علوم پزشکی گیلان مرحله اول و دوم طرح شهید سلیمانی در گیلان بسیار موفق بوده و با پیگیری‌های صورت گرفته در طرح‌های بعدی سپاه در حوزه آموزش ورود کرده است.

به گفته فرمانده سپاه قدس گیلان یک هزار نفر از نیروهای بسیجی در غالب طرح شهید سلیمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی حضورداشته و به بیماران خدمات‌رسانی می‌کنند.

عبدالله پور با تأکید بر لزوم توجه به  تسریع روند غربالگری در گیلان افزود: بر اساس آمار ۶ هزار نفر از بسیجی‌های گیلانی نیز در طرح غربالگری شهید سلیمانی فعالیت دارند که بسیار می‌تواند به بیماریابی افراد کمک کند.

وی با بیان اینکه سپاه قدس توان روزانه ۳۰ هزار واکسیناسیون در گیلان را دارد، تصریح کرد: در صورت اختصاص واکسن به گیلان، سپاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان توان انجام روزانه ۳۰ هزار واکسیناسیون را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این مراسم با اشاره به کاهش نسبی روند ابتلا به کرونا در گیلان اظهار کرد: به‌طور میانگین روزانه دو هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری داشتیم که این آمار در یک هفته گذشته به یک هزار و ۵۰۰ بیمار رسیده است.

به گفته ارسلان سالاری علاوه بر بیماران کرونایی بستری‌شده در مراکز درمانی استان، روزانه یک هزار و ۵۰۰ بیمار سرپایی کرونایی هم به حوزه‌های درمانی گیلان مراجعه و درمان لازم را دریافت می‌کنند.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در کنترل پیک پنجم کرونا در گیلان گفت: سپاه پاسداران از روزهای اولیه کرونا در کنار کادر درمان بوده و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نکرده است و به این منظور در پیک پنجم هم سعی شد که از همه ظرفیت‌ها استفاده  به‌ویژه سپاه قدس، بسیجی و گروه‌های نهایت استفاده شود.

منبع: فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از وجود ۱۸۰ پایگاه واکسیناسیون مشترک میان سپاه و دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و افزود: این تعداد از پایگاه‌ها در شهرستان‌های گیلان فعال و ۴۰ پایگاه هم در رشت مشغول فعالیت است.

سالاری با ابراز خرسندی از رفع کمبود اکسیژن در مراکز درمانی گیلان بیان کرد: یکی از مشکلات موجود در پیک پنجم افزایش مصرف اکسیژن در بیمارستان‌های استان بوده است که اکنون با همکاری سپاه قدس گیلان و بسیج ۶۰۰ کپسول اکسیژن تهیه و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت.

وی نیاز مصرفی اکسیژن در گیلان را ۶۰ تن دانست و گفت: نیاز مصرفی اکسیژن در گیلان ۶۰ تن و میزان تولید اکسیژن ۳۰ تن بوده است به این دلیل مابقی نیاز از  استان‌های مجاور تهیه می‌شد ولی با تهیه ۱۲ دستگاه اکسیژن ساز این مشکل هم برطرف شده است.

بنا بر اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اختصاص ۲۵۰ تخت به بیماران کرونایی در بیمارستان پور سینا، مشکل کمبود اکسیژن در گیلان به‌طور کامل رفع شده است.

سالاری با تأکید بر لزوم توجه به تسریع درروند واکسیناسیون در گیلان بیان کرد: به گفته وزیر بهداشت از هفته آینده پنج میلیون دوز واکسن وارد کشور می‌شود لذا در صورت اختصاص واکسن موردنیاز به گیلان، دانشگاه علوم پزشکی توان تزریق ۷۰ الی ۱۰۰ هزار واکسیناسیون را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.