۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 766819

کتاب «مرضیه؛ حکایت یک اسم، روایت یک زندگی» به قلم لطیفه نجاتی و به همت انتشارات «راه یار» چاپ و راهی بازار نشر شد.

روایت زندگی یک مادر در «مرضیه» منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین، کتاب «مرضیه؛ حکایت یک اسم، روایت یک زندگی» به قلم لطیفه نجاتی و توسط انتشارات «راه یار» چاپ و راهی بازار نشر شد.

«مرضیه»، روایتی از زندگی بی‌بی مرضیه میررضایی، مادر شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام محمود تقی‌پور است که در پنج فصل، زندگی این مادر شهید را از کودکی، خانواده، فعالیت‌های انقلابی، اجتماعی و... ایشان روایت می‌کند.  

در بخشی از این کتاب که در پشت جلد آن آمده است، می‌خوانیم: نظر آقاجانم دربارۀ کارکردن من تغییر کرده بود؛ اما حرف‌هایی که روز اول در گوش دامادش خواند و تلنگرهایی که به او زد، آن‌قدر کاری افتاده بود که هنوز اثرش در حرف‌های حسن‌آقا دیده می‌شد. تا صحبت از کار به میان می‌آمد، میخش را همان اول می‌کوبید و می‌گفت: «دوست ندارم خانمم با دو تا بچۀ کوچیک بره کار کنه. هرچی خودم نون دربیارم با هم می‌خوریم. چه نیازی به درآمد اون داریم؟»

آقاجان به هر بهانه‌ای حرف اشتغال من را پیش می‌کشید و تکرار می‌کرد: «من قبل از انقلاب مخالف سرِکاررفتن مرضیه بودم؛ اما الان احساس می‌کنم تکلیفه.» ولی جواب حسن‌آقا همان بود؛ دلش به اشتغال من رضایت نمی‌داد.

براساس این گزارش، کتاب «مرضیه» که تحقیق آن برعهده زهرا عاشوری بوده و تدوین آن توسط لطیفه نجاتی صورت گرفته، در ۲۶۴ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰نسخه و با قیمت ۴۰هزار تومان به همت انتشارات «راه یار» منتشر شده است.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.