فیلم‌های سینمایی «امیرکبیر»، «ناسور»، «ماجرای نیمروز»، «خاک و آتش»، «یتیم‌خانه ایران» و... پنج‌شنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ شهریور از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

تلویزیون «یتیم‌خانه ایران» می‌شود

فیلم سینمایی «امیر کبیر» به کارگردانی محمدرضا ورزی»، جمعه ۱۲ شهریور ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. این فیلم به زندگی امیرکبیر و اقدامات وی برای پیشرفت کشور موضوعیت یافته است... محمد صادقی، آزیتا حاجیان، اکبر عبدی، ایرج راد و مرحوم جمشید مشایخی در فیلم سینمایی «امیرکبیر» هنرنمایی کرده‌اند.

 شبکه دو سیما

انیمیشن «ناسور» به کارگردانی کیانوش دالوند، جمعه ۱۲ شهریور ساعت ۷:۴۵ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. این فیلم روایت زندگی عبیدالله بن حر جعفی یکی از کوفیانی است که از امام حسین (ع) دعوت کرده تا به کوفه بیایند و زمانی که می‌شنود سپاه امام به کوفه نزدیک شده است از این شهر خارج می‌شود تا با ایشان روبرو نشود اما از بد حادثه به صورت کاملا ناگهانی با ایشان روبرو شده و مجبور می‌شود تا دست رد به سینه امام بزند که ...

شبکه سه سیما

فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان فردا ساعت ۱۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود. این فیلم به ترورهای سال ۱۳۶۰ به دست گروه مجاهدین می‌پردازد. این درگیری‌ها پس از برکناری ابوالحسن بنی‌صدر از ریاست جمهوری توسط مجلس شورای اسلامی شدت می‌گیرند ...در این فیلم؛ مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی فر، لیندا کیانی،، جواد عزتی، مهدی پاکدل و... به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم سینمایی «روزگاری ایران» به کارگردانی اردلان عاشوری، جمعه ۱۲ شهریور ساعت ۱۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در این فیلم از دریچه‌ای متفاوت به وقایع تاریخی روزهای پایانی جنگ جهانی اول، قحطی ایران و قیام جنگل می‌پردازد و با نگاهی عاطفی به زندگی اجتماعی مردم در بستر اتفاقات تاریخی سال ۱۲۹۷ پرداخته  و به نوعی روایتگر سبک زندگی و روابط اجتماعی و عاطفی مردم ایران و به خصوص مردم خطه گیلان در صد سال گذشته می باشد. بعد از ورود انگلیسی ها به گیلان و تلاش انها برای استعمار این استان  میرزا کوچک خان جنگلی به جنگلی ها فرمان حمله و دفاع از خانه را می دهد و با فرمان وی جنگلی ها عازم جنگ می شوند. حمیدرضا پگاه، ستاره اسکندری و امیرحسین صدیق در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

شبکه نمایش

فیلم سینمایی «خاک و آتش» به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده، فردا ساعت ۱۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود. قصه فیلم «خاک و آتش» به وقایع ۹۰ سال قبل برمی‌گردد که انگلیسی‌ها از مسیر هندوستان به ایران وارد می‌شوند و به بهانه احداث خطوط راه ‌آهن و تلگراف در خطه سیستان و بلوچستان به قاچاق اسلحه و ناامن کردن منطقه مشغول می‌شوند. فریبرز عرب‌نیا، میترا حجار، سیداحمد نجفی و...در فیلم سینمایی «خاک و آتش»   ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی، جمعه ۱۲ شهریور ساعت ۱۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: در آغاز جنگ جهانی اول که تمامی جهان درگیر جنگ ناخواسته و بی‌رحمانه‌ای بودند، ایران اعلام بی‌طرفی می‌کند و از ۱۲۹۵ سه سال کشور دچار کمبود مواد غذایی می‌شود که به قحطی بزرگ معروف است. در این اثنا شخصی به نام حاج ابوالفضل، یتیم‌خانه‌ای دایر می‌کند که بچه‌های بی‌سرپرست را در آنجا نگهداری می‌کنند. علیرام نورایی، جعفر دهقان، قطب‌الدین صادقی، فرخ نعمتی، برایان طرفه و آهو خردمند در فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه کودک

انیمیشن سینمایی «سفری به سرزمین خون و خاکستر» به کارگردانی تورج علوی، جمعه ۱۲ شهریور ساعت ۱۴ از شبکه کودک پخش خواهد شد. در این انیمیشن خواهید دید: یک خبرنگار سوئیسی به نام مایکل به غزه سفر می‌کند. او از نزدیک شاهد زندگی سخت و دشوار مردم این سرزمین و مخصوصاً کودکان غزه است. مایکل که از طرف هیأت تحریریه به مدت یک هفته به نوار ساحلی غزه مأمور شده است با اتفاقات و رویدادهای مختلف و ظلم و جورهایی روبه‌رو می‌شود که اشغالگران در حق فلسطینیان و به خصوص مردم غزه روا داشته‌اند. او هرچه می‌بیند از قاب دوربین خود به ثبت رسانده و ...

شبکه شما

فیلم تلویزیونی «روز لیلا» به کارگردانی حسین قاسمی جامی، فردا ساعت ۲۴ از شبکه شما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: لیلا و شوهرش در تنگنای مالی قرار دارند و هر دوشان شاغل هستند و یک دختر روشندل به نام مهسا دارند، حمید شوهر لیلا راننده یک نیسان است که در یک حادثه رانندگی فوت می کند و شرایط برای لیلا سخت تر می شود، لیلا فوت حمید را به مهسا نمی گوید، تا ناراحت نشود، و سعی می کند با گرفتن یک وام قرض الحسنه برای پول پیش خانه شرایط را بهتر کند، اما با دیدن یکی از همکارانش که مشکل شدیدتری دارد وام را به او می دهد، ولی شرایط برای خودش سخت تر می شود، و در این میان برادر شوهرش که یک معتاد و زورگیر است سر و کله اش پیدا می شود و با تهدید لیلا از او پول می گیرد، لیلا در میان مدارک شوهرش به نام یک زن برمی خورد و ... شیرین بینا، علیرضا مهران، مهنوش شیخی، حسین فردین مهر، لیلا فیجانی و لیلا ازادی، مریم دهویی، ملیکا نوازی بازیگران این فیلم هستند.

فیلم تلویزیونی «کوک نغمه گمشده» به کارگردانی «داریوش یاری»، جمعه ۱۲ شهریور ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش خواهد شد. در این فیلم خواهیم دید: امیر و سارا زن و شوهر خوبی هستند. سارا قبلا یک بار بچه اش را سقط کرده و این برای این بار که باردار است می تواند خطرناک باشد و پزشکش به او هشدار می دهد که مواظب خودش باشد. الهه خواهر امیر که نزدیک عروسی دخترش مهرنوش است تماس می گیرد و به امیر می گوید که حال پدرشان خوب نیست و بهتر است که به دیدن او بروند ولی امیر که متوجه شده است که فردی به نام لطفیان که شریک کاریش بوده است از او کلاه برداری کرده و مبلغ زیادی که حاصل ۱۵ سال کار اوست را با خود برده است و از دست وکیل امیر هم کاری ساخته نیست. کاوه خداشناس، مهدیه نساج، بدیع‌الله توکل و علی یزدانی در فیلم تلویزیونی «کوک نغمه گمشده» ایفای نقش کرده‌اند.

منبع: ایکنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.