رئیس پلیس فتای استان فارس از شناسایی و دستگیری دختر ۱۸ ساله شیرازی خبر داد که از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرد.

دختر ۱۸ ساله کلاهبردار اینترنتی در شیراز دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ حشمت سلیمانی، گفت: مردی ۳۵ ساله به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد شخصی ناشناس پس از خرید چند مانتو و لباس از سایت ایشان و ارائه رسید بانکی، مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته است که رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: خریدار ضمن برقراری تماس با شاکی و ارسال یک رسید بانکی از طریق شبکه‌های اجتماعی که نشان می‌داد پول به حساب شاکی واریز شده است، مدعی می‌شود که وجه کالا معادل ۴۰ میلیون ریال به حساب فروشنده واریز کرده است و از شاکی می‌خواهد کالای مورد نظر را از طریق تاکسی‌های اینترنتی برایش ارسال کند، ولی پس از گذشت چند روز شاکی متوجه می‌شود که پولی به حسابش واریز نشده است و مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

رئیس پلیس فتا فارس ادامه داد: برابر اظهارات شاکی و بررسی‌های فنی به عمل آمده مشخص شد متهم از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانی کرده است که با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم که دختری ۱۸ ساله بود، در شهر شیراز مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن هماهنگی قضائی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان به جرم خود اعتراف کرد، افزود: شهروندان می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل نمایند.

رئیس پلیس فتا استان فارس از عموم مردم خواست تا هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در ارتباط باشند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.