وزیر بهداشت دولت دوازدهم گفت: دلم نمی‌خواست که وزیر بهداشت شوم و ماه‌ها با من کلنجار می‌رفتند؛ تا اینکه کار بالا گرفت. یک روز آمدم در ساختمان وزارت بهداشت، سراغ دکتر هاشمی و گفتم که تو رو سر جدت بمان. ایشان گفتند که باید بروند. گفتم جز دست پدرم، دست کسی را نبوسیدم، اما حاضرم دست تو را ببوسم و هفته‌ای دو بار بدون عنوان کنار شما باشم، ولی بمان.

دلم نمی‌خواست وزیر شوم/خواهم نوشت چه کسانی از پشت خنجر زدند

به گزارش قدس آنلاین، مراسم تکریم و قدردانی از وزیر بهداشت دولت دوازدهم، امروز در سالن اجتماعات وزارت بهداشت برگزار شد.

 در مراسم تکریم و قدردانی از خدمات سعید نمکی در دوران وزارت بهداشت، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت دولت سیزدهم به همراه معاونین وزارتخانه حضور داشتند.

‌وزیر بهداشت دولت دوازدهم، با عنوان این مطلب که نیاز به مراسم تودیع ندارم چون خودم را سرباز نظام سلامت می دانم، گفت: یک روز من فرمانده نظام سلامت و حالا سرباز هستم. شک ندارم قرار گرفتن در این جایگاه، با چه سختی‌ها و دشواری‌هایی همراه است.

وی با اشاره به معرفی دکتر عین اللهی به عنوان وزیر بهداشت دولت سیزدهم، افزود: من از همان روز که اسم دکتر عین اللهی را در لیست کابینه دولت سیزدهم دیدم، از این انتخاب خوشحال شدم و از مهندس موهبتی خواستم که با روابطی که در مجلس شورای اسلامی دارد، تمام تلاش خود را برای کسب رأی اعتماد دکتر عین اللهی به کار بندد.

نمکی گفت: امروز بدون روحیه جهادی نمی‌توان با چنین بلای بزرگی در افتاد. در دوران خدمتم در وزارت بهداشت بسیار مشتاق بودم که از حضور دکتر عین اللهی استفاده کنم که مقدور نشد.

وی ادامه داد: دلم نمی‌خواست که وزیر بهداشت شوم و ماه‌ها با من کلنجار می‌رفتند؛ تا اینکه کار بالا گرفت. یک روز آمدم در ساختمان وزارت بهداشت، سراغ دکتر هاشمی و گفتم که تو رو سر جدت بمان. ایشان گفتند که باید بروند. گفتم جز دست پدرم، دست کسی را نبوسیدم، اما حاضرم دست تو را ببوسم و هفته‌ای دو بار بدون عنوان کنار شما باشم، ولی بمان.

نمکی گفت: وقتی وزارتخانه را تحویل گرفتیم، مشکلات ناشی از تحریم هم اتفاق افتاد. در سازمان غذا و دارو با یک مافیای شکم گنده و دهن باز مواجه بودیم. ترکش‌های زیادی تحمل کردیم تا واردات کشور تا ۳۰ درصد در عرض یک و نیم سال کم کنیم.

وی با عنوان این مطلب که بعد از مدتی که فرصت کردم، دست به قلم می‌شوم تا روزنگار آنچه که در دوران وزارت گذشته است بنویسم، افزود: خواهم گفت که در این دوران چه کسانی همراه ما بودند و چه کسانی ما را تنها گذاشتند و یا ناجوانمردانه از پشت خنجر زدند.

نمکی گفت: خواهم نوشت از اینکه دیگران چگونه خلق موج کردند و از سوی دیگر می‌خواستند کار وزارت را به جایی بکشانند که این وزارت خانه از ته رودخانه جنازه جمع کند اصلاً مگر مسؤولیت واردات واکسن با وزیر است واکسن را چه کسی وارد نکرد و چرا وارد نکرد.

وی افزود: در کجای دنیا وزیر بهداشت مسئولیتش واردات واکسن است البته مسئولیت، فراهم کردن زیرساخت‌ها است که آن هم فراهم شده است، اما کسانی خواستند وزارت را سیبل کنند و خود در سایه‌ای بنشینند و تماشا کنند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.