۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 766897

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: میزان ورود مسافر در قالب ناوگان اتوبوسی بین‌شهری به استان در نیمه دوم مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۲ درصد کاهش داشته است.

سفرهای اتوبوسی به خراسان رضوی کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم نصری افزود: در بازه زمانی ذکر شده تردد مسافر در استان از طریق مینی بوس ۱۲ درصد کاهش داشته است اما در مقابل تردد مسافر از طریق ناوگان خودروهای سواری کرایه، هفت درصد در مقایسه با پارسال افزایش یافته است.

وی گفت: تعداد سفر با اتوبوس و مینی بوس در خراسان رضوی نیز در مدت زمان یاد شده در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب هفت و ۱۶ درصد کاهش یافته است اما تعداد سفرها با ناوگان خودروهای سواری کرایه ۲۴ درصد بیشتر شده است.  
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در شرایط عادی در بین ناوگان های اتوبوسی، مینی بوسی و سواری کرایه در شبکه حمل و نقل عمومی مسافر، به طور معمول ۷۰ درصد سفرها با ناوگان اتوبوسی انجام می شود که در دوران اعمال محدودیت های کرونایی در ۲ هفته پایانی مردادماه این الگو تغییر کرد.
نصری خاطرنشان کرد: در حالی که جابه جایی مسافر از طریق ناوگان اتوبوسی و مینی بوسی در جاده های استان کاهشی قابل ملاحظه داشته است، اما سفر با ناوگان سواری کرایه رشد داشته است.
وی گفت: در مجموع با اعمال محدودیت های یاد شده در مجموعه حمل و نقل عمومی جاده ای استان، شاهد کاهش سفرها در دوران شیوع موج پنجم کرونا بوده ایم.

وی از ذکر آمار مسافر جابه جا شده و سفرهای صورت گرفته توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای خودداری کرد.

بر  اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۹۹۲ هزار و ۶۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیماری کووید ۱۹ جان ۱۰۷ هزار و ۷۹۴ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است.  
همچنین چهار میلیون ۲۰۵ هزار و ۹۲۷ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  
وزارت بهداشت اعلام کرد هم‌اینک ۳۰۶ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهرستان در شرایط نارنجی و ۳۲ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.  
همچنین تاکنون ۱۸ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۶۱۶ شهروند ایرانی دز نخست واکسن کرونا و هشت میلیون و ۷۱۱ هزار و ۹۷۰ نفر دز دوم آن را تزریق کرده اند. بر این اساس مجموع واکسن های تزریق شده در ایران به ۲۷ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۵۸۶ دز رسیده است.
"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۱۸ میلیون و ۵۴۱ هزار و ۵۶۰ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۵۳۳ هزار و ۶۴۵  نفر را گرفته است.  
۱۹۵ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۹۶۴ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.
آمریکا در این میان با ۴۰ میلیون ۱۱۴ هزار ۹۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۵۷ هزار و ۹۱۰ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.  
پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.  
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه نهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.