نزدیک یک ماه است به دلیل تخلفات متعدد، تنها داروخانه شهر محمود آباد در شهرستان شاهین دژ تعطیل شده و مردم تامین داروهای مورد نیاز مجبور به سفر به شهرهای اطراف هستند.

تنها داروخانه شهر محمود آباد تعطیل شد

در روزهای که موج پنجم  کرونا در استان اوج گرفته و هر روز بر شمار بستری و فوتی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند، نزدیک به یک ماه است که تنها داروخانه شهر محمودآباد تعطیل شده و مردم این شهر که حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت دارد، برای تأمین داروها و اقلام پزشکی خود ناچار به سفر به شاهین‌دژ نزدیک‌ترین شهر به محمودآباد هستند.

بر اساس گزارش‌های مردمی، تنها داروخانه این شهر بنام داروخانه دکتر عیوضی واقع در خیابان امام این شهر یک ماهی می‌شود که تعطیل است و هنوز اقدام قابل توجهی از سوی مسئولان برای رفع این مشکل انجام نگرفته است.

شهرستان شاهین‌دژ با بیش از ۹۸ هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان‌غربی و ۲۲۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد، محمودآباد شهر کوچک این شهرستان دارای بیش از ۱۲ هزار نفر جمعیت است.

این در حالی است که به دلیل شرایط حاد کرونایی که دائماً مردم دعوت به رعایت اصول بهداشتی و استفاده کمتر از سیستم حمل و نقل می‌شوند، چرا برای تهیه داروهای خود باید به شاهین‌دژ سفر کنند؟

سرپرست اداره فنی و نظارت بر داروی معاونت غذا و دارو علوم پزشکی آذربایجان غربی در پی انتشار خبر تعطیلی تنها داروخانه موجود در محمودآباد اظهار کرد: تنها داروخانه موجود در منطقه محمودآباد شهرستان شاهین دژ به دلیل تخلفات متعدد و عدم حضور مسئول فنی و به دلیل احتمال به مخاطره انداختن سلامتی و جان شهروندان آن شهر از طرف معاونت غذا و دارو تعطیل شده است.

در خواست صدور پروانه تأسیس برای داروخانه جدید

میروحید علوی ادامه داد: به دلیل اعلام عدم تمکین مؤسس این داروخانه در مقابل قانون و آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های سازمان غذا و دارو مؤسس خود درخواست ابطال مجوز داروخانه را کرده است و درنتیجه مجوز داروخانه مذکور در کمسیون ماده ۲۰ ابطال شد.

وی خاطرنشان کرد: صدور پروانه تأسیس داروخانه جدید در بین افراد متقاضی واجد شرایط در دست بررسی است و در صورت موافقت کمسیون ماده ۲۰پ روانه تأسیس برای داروساز جدید صادر و فعالیت داروخانه از نو آغاز خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ نیز در خصوص حل مشکل تعطیلی تنها داروخانه این شهر گفت: هم اکنون شهروندان محمودآباد برای تأمین داروها و مایحتاج دارویی خود ناچار به سفر به شاهین دژ، نزدیک ترین شهر به محمودآباد هستند.

امین قلندرزاده اضافه کرد: شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ تمهیدات و هماهنگی‌های لازم را در مورد تأمین دارو و لوازم پزشکی موردنیاز مردم این شهرستان انجام داده تا هیچ گونه نگرانی و مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

این غفلت مسئولان در روزهای اوج کرونایی جای هیچ توجیهی نداشته و باید سلامت مردم در اولویت مسئولان به خصوص دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

منبع:مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.