رییس بسیج جامعه پزشکی خراسان‌ رضوی گفت: روزانه بین ۴ تا ۵ هزار نفر از افراد بالای ۴۰ سال ساکن در نواحی حاشیه شهر مشهد در مقابل ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

روزانه ۵ هزار تن از حاشیه‌نشینان مشهد واکسینه می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محسن ذاکریان افزود: هم اکنون ۱۰ پایگاه واکسیناسیون با به کارگیری ۲۵۰ نیرو در مناطق حاشیه شهر مشهد سرگرم واکسینه کردن ساکنان این نواحی است.
وی بیان کرد: در هفته های اخیر و از زمان آغاز اجرای طرح واکسیناسیون جمعیت حاشیه نشین مشهد توسط بسیج جامعه پزشکی تاکنون بالغ بر ۳۰ هزار نفر از ساکنان این مناطق واکسینه شده اند.
وی گفت: بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی تاکنون حضوری پررنگ در جبهه مبارزه با ویروس کرونا داشته‌ است و آثار و برکات این حضور پررنگ در همه‌جا به ‌ویژه در مناطق حاشیه شهر مشهد مشهود و ملموس بوده است.
وی تصریح کرد: از زمانی که زنگ خطر موج پنجم ویروس دلتا در مشهد به صدا درآمد نیروهای بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با روحیه‌ مثال‌ زدنی خود وارد میدان جدیدی از نبرد با این ویروس منحوس شدند که  یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این بازه زمانی واکسیناسیون ساکنان مناطق حاشیه شهر مشهد بوده، که نقش قابل توجهی در حفظ سلامت ساکنان این مناطق داشته است.

تاکنون افزون بر ۳۰ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در استان خراسان رضوی واکسینه شده اند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۹۹۲ هزار و ۶۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که چهار میلیون و ۲۰۵ هزار و ۹۲۷ نفر از آنان بهبود یافته‌ و ۱۰۷ هزار و ۷۹۴ نفر بر اثر این بیماری جان باخته اند.

وزارت بهداشت اعلام کرد: هم‌اینک ۳۰۶ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهرستان در شرایط نارنجی و ۳۲ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.  
همچنین تاکنون ۱۸ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۶۱۶ شهروند ایرانی دُز نخست واکسن کرونا و هشت میلیون و ۷۱۱ هزار و ۹۷۰ نفر دُز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. بر این اساس مجموع واکسن های تزریق شده در ایران به ۲۷ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۵۸۶ دز رسیده است.
"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۱۸ میلیون و ۵۴۱ هزار و ۵۶۰ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۵۳۳ هزار و ۶۴۵  نفر را گرفته است.  
۱۹۵ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۹۶۴ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.
آمریکا در این میان با ۴۰ میلیون ۱۱۴ هزار ۹۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۵۷ هزار و ۹۱۰ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.  
پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.  
ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه نهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.